دوشنبه 23/سپتامبر/2024

شهادت و زخمی شدن دهها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه

سه‌شنبه 24-سپتامبر-2024

رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خونبار خود علیه نوار غزه ادامه می دهد و جنایت های جدیدی را علیه پناهگاه ها و منازل شهروندان فلسطینی رقم می زند که منجر به شهادت شمار زیادی از آنها از جمله یک مادر و 4 فرزندش شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، نظامیان صهیونیست امروز دوشنبه دست به جنایت جدیدی در شهر دیر البلح در وسط نوار غزه زدند که در اثر آن یک بانوی فلسطینی و 4 فرزندش به شهادت رسیده و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند که جنگنده های صهیونیستی منزل خانواده «ابو سمک» در اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح را بمباران کردند که منجر به شهادت این مادر فلسطینی و 4 فرزندش و زخمی شدن شماری دیگر شد.

در همین راستا، ارتش صهیونیستی به جنایت های خود علیه مراکز اسکان آوارگان نیز ادامه داد که در نتیجه آن 3 نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. در این حمله، جنگنده های صهیونیستی مدرسه «خالد بن ولید» را که یکی از مراکز اسکان آوارگان در اردوگاه النصیرات است، بمباران کردند که منجر به وارد آمدن خسارت های سنگین به آن و وقوع این جنایت شد.

در شهر غزه نیز تعدادی از شهروندان فلسطینی در اثر ریزش ساختمان مسکونی متعلق به خانواده «ابو العمرین» که ارتش صهیونیستی ساختمان های اطراف آن در منطقه برکه شیخ رضوان در شمال شهر غزه را بمباران کرده بود، شهید و یا مجروح شدند.

در اثر حمله یک کواد کوپتر صهیونیستی به تعدادی از شهروندان فلسطینی در شهر خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه هم یک کودک فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به موازات این جنایت های ارتش صهیونیستی، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز از موفقیت مبارزان خود در نصب کمین محکم در مسیر پشتیبانی نظامیان صهیونیست در حال پیشروی به شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر داد و با صدور بیانیه ای نظامی خاطر نشان کرد که «مبارزان ما توانستند گروهی از خودروهای نظامی اسرائیلی را در کمین محکم خود در مسیر نظامیان در حال پیشروی به شرق شهر رفح گرفتار کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که مبارزان قسام در این عملیات کمین توانستند 3 دستگاه بولدوزر ارتش صهیونیستی از نوع «D9» و دو دستگاه تانک مرکاوا را به هنگام عبور از تقاطع «جورج» شرقی با گلوله های «یاسین 105» و بمب های دست ساز هدف قرار دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد