سه شنبه 24/سپتامبر/2024

پزشکیان: وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان باید متوقف شود

چهارشنبه 25-سپتامبر-2024

رئیس جمهور ایران با بیان این که جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است بی پاسخ نمی ماند، تاکید کرد: وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان، پیش از آن که منطقه و جهان را به آتش بکشاند باید متوقف شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های آمریکایی، دکتر مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که مردم جهان در یک سال گذشته ماهیت رژیم اسرائیل را دیده اند؛ دیده اند که سردمداران این رژیم چگونه جنایت می‌کنند و در یازده ماه بیش از ۴۱ هزار مردم بیگناه را در غزه به خاک و خون کشیده اند که بیشتر زنان و کودکان بی گناه بوده‌اند ولی به نسل کشی کودک کشی جنایت جنگی و تروریسم دولتی می گویند «دفاع مشروع» به بیمارستان و مهدکودک و مدرسه می‌گویند «هدف مشروع نظامی».

وی گفت: به مردم آزادیخواه و شجاعی که در غرب و شرق جهان به نسل کشی آنها اعتراض می کنند می گویند «یهودستیز»، به مردم مظلومی که پس از هفت دهه اشغال و تحقیر علیه آنها به پا خاسته اند می گویند «تروریست»! ولی این اسرائیل است که دانشمندان دیپلمات ها و مهمانان ما را در سرزمین ما ترور کرده و از داعش و گروه های تروریستی پنهان و آشکار حمایت کرده است.

دکتر پزشکیان افزود: در مقابل ایران از جنبش های آزادی بخش و مردمی حمایت کرده است که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری رژیم اسرائیل بوده اند، ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم.

رئیس جمهور ایران گفت: جامعه جهانی باید فورا خشونت را متوقف کند و هرچه زودتر آتش بسی دائمی بر قرار گردد و وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان – پیش از آنکه منطقه و جهان را به آتش بکشاند متوقف شود.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افشانه شکست ناپذیری خود را بازسازی کند طبیعی است که جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده است بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن با دولت‌هایی است که در برابر تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می ایستند و هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می گذارند.

وی با بیان این که تنها راه پایان دادن به کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم که تمامی مردم فلسطین چه کسانی که اکنون در سرزمین مادری شان حضور دارند و چه آنهایی که مجبور به ترک خانه و کاشانه شده اند، در یک همه پرسی سراسری، آینده خود را تعیین کنند.

دکتر پزشکیان ادامه داد: ما معتقدیم با چنین سازوکاری میتوان به صلحی پایدار رسید تنها از این طریق است که مسلمان یهودی و مسیحی می توانند در سرزمینی واحد و در آرامش و به دور از نژاد پرستی و آپارتاید در کنار هم زندگی کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد