چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

گردان های قسام شهادت فرمانده ارشد حزب الله را تسلیت گفت

چهارشنبه 25-سپتامبر-2024

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» شهادت «ابراهیم محمد قبیسی» معروف به «حاج ابو موسی» از رهبران مقاومت اسلامی لبنان را که دیروز سه شنبه در جریان عملیات ترور رژیم صهیونیستی علیه ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید، تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های قسام با صدور بیانیه ای از نقش مهم شهید حاج ابو موسی در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در جریان نبرد طوفان الاقصی و نقش آفرینی وی در تشکیل جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته تمجید کرد.

جنبش حزب الله اعلام کرد که ابراهیم محمد قبیسی متولد سال 1962 در شهرک زبدین واقع در جنوب لبنان بود که در سال 1982 به عضویت مقاومت لبنان درآمد و در بمباران دیروز سه شنبه ضاحیه جنوبی بیروت توسط جنگنده های صهیونیستی به شهادت رسید.

وی مسئول طراحی چندین عملیات مقاومت اسلامی علیه اشغالگران صهیونیست؛ به ویژه در محور اقلیم بود که در فاصله سال های 1998 تا 2000 مسئولیت آنرا بر عهده داشت. حاج ابو موسی همچنین در فاصله سال های 2001 تا 2018 مسئول یگان نظامی بدر در شمال رود لیطانی بود و فرماندهی تعدادی از تشکل های موشکی در مقاومت اسلامی را هم بر عهده داشت.

لینک کوتاه:

کپی شد