چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

طرح آتش بس موقت آمریکا در لبنان و تلاش برای از سر گیری مذاکرات مبادله اسرا در غزه

چهارشنبه 25-سپتامبر-2024

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال آماده کردن طرحی برای آغاز تحرک دیپلماتیک جدید با هدف توقف موقتی درگیری ها در جبهه لبنان و از سرگیری مذاکرات درباره مبادله اسرا در نوار غزه است و این در حالی است که جنبش حزب الله لبنان حملات موشکی خود در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است و برای اولین بار با موشک بالستیک کوتاه برد تل آویو را هدف قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه «آکسیوس» آمریکا، مسئولان آمریکایی و یک مسئول صهیونیست و نیز دو منبع آگاه که در جریان تلاش ها برای دستیابی به آتش بس قرار دارند، تاکید کردند که ایده ارائه طرح جدید آمریکا برای آتش بس در لبنان در جریان گفتگوی تلفنی روز دوشنبه گذشته میان «جک سولیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رون درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفته است و یک مسئول آمریکایی و یک دیپلمات اروپایی هم گفته اند که آمریکا این طرح را با فرانسه، رژیم صهیونیستی و لبنان و برخی کشورهای عربی دیگر هم مورد بررسی قرار داده است.

یک مسئول آمریکایی دیگر هم تاکید کرده است که «ما برای حل دیپلماتیک در جبهه شمال با کشورهای مختلف در ارتباط هستیم». یک مسئول صهیونیستی هم خاطر نشان کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی این طرح چراغ سبز نشان داده است.

یک منبع آگاه نیز اعلام کرده است که هدف از ارائه این طرح از سوی آمریکا، ایجاد وقفه به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات دستیابی به توافق دیپلماتیک است تا جلوی وقوع جنگ گسترده در منطقه گرفته شود و به غیرنظامیان آواره شده از منازل شان در دو سوی مرز فرصت داده شود تا به خانه هایشان بازگردند و در ادامه تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسرا در نوار غزه از سر گرفته شود.

لینک کوتاه:

کپی شد