پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

رسانه‌های صهیونیستی از هزینه یک میلیارد دلاری دو روز جنگ علیه حزب الله خبر دادند

پنج‌شنبه 26-سپتامبر-2024

حزب الله لبنان با گسترش عملیات‌های خود خسارات گسترده‌ای به مناطق شمالی اراضی اشغالی وارد کرده است به طوری که هزینه تنها دو روز جنگ به 4 میلیارد شِکل معادل با بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین رام عمیناح سرتیپ احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی و مشاور سابق مالی رئیس ستاد ارتش این رژیم به شبکه 12 تلویزیون رژیم اشغالگر اعلام کرد: آنچه هزینه‌ها جنگی را به شدت افزایش می‌دهد استفاده از موشک‌های پدافندی است و از آن زمانی که این موشک‌ها مورد استفاده قرار گرفته هزینه‌ها به شدت افزایش یافته است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی در برابر اتفاقی بسیار پر هزینه قرار گرفته افزود: هزینه‌های مستقیم این جنگ حدود 130 میلیارد شِکل است اما هزینه‌ها غیر مستقیمی که پس از آن باید پرداخت شود به 250 میلیارد شِکل خواهد رسید.
این شرایط در پی توسعه حملات حزب الله علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی و عمق این اراضی به وجود آمده که خسارات دقیق و مستقیمی را به دنبال داشته است، اقداماتی که در دفاع از لبنان و مردم آن و حمایت از غزه و مقاومت آن در حال انجام است.
در همین راستا رسانه‌های صهیونیستی دست کم نگرفتن ظرفیت‌های حزب الله و صدمات اقتصادی و نظامی برای رژیم اشغالگر در نتیجه توسعه جنگ را مورد تاکید قرار داده و این در حالی است که همه می‌دانند اشغالگران بسیار محتاط بوده و برای سانسور صدمات وارد شده به اراضی شمالی تلاش می‌کنند.
در همین راستا خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در 24 ساعت گذشته از کوه الشیخ تا وادی عربه هیچ منطقه‌ای در اسرائیل وجود ندارد که از دایره جنگ بیرون بوده باشد.
علاوه بر آن رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام مسئول سابق در سازمان شاباک اعلام کردند: نباید توانایی حزب الله برای شلیک موشک به مناطق مرکزی اسرائیل دست کم گرفته شود. آنچه امروز سید حسن نصرالله نشان داد تنها نمایش کوچکی از ظرفیت‌های حزب الله بود.
روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم نیز اعلام کرد جنگ علیه حزب الله طولانی و پیچیده خواهد بود و آنها از قدرت لازم برای ادامه جنگ و فرسوده کردن اسرائیل برخوردار هستند.
گیرشون هاکوهن سرتیپ احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق یکی از دانشکده‌های نظامی در مقاله‌ای برای این روزنامه عبری زبان نوشت: اسرائیل همچنان در برابر حزب الله بدون استراتژی مشخصی عمل می‌کند.

لینک کوتاه:

کپی شد