پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

رویترز: تونل‌ها و شبکه فرماندهی حزب الله در برابر حملات “اسرائیل” همچنان پایدار است

پنج‌شنبه 26-سپتامبر-2024

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: فرماندهی انعطاف پذیر حزب الله و شبکه گسترده تونل‌ها و انبارهای سلاح به ایستادگی در برابر حملات “اسرائیل” کمک می‌کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این خبرگزاری به نقل از 3 منبع مطلع از عملیات‌های حزب الله افزود زنجیره فرماندهی منعطف حزب الله در کنار شبکه‌ای از تونل‌های گسترده و انبارهای وسیع موشک‌ها و سلاح ‌های مختلف که در سال گذشته تقویت شده‌اند پایداری آنها در برابر حملات بی سابقه اسرائیل را افزایش می‌دهد.
این منابع ادامه دادند با وجود آنکه ترورها ضربات محکمی وارد کرد اما تنها بخش کوچکی از توان حزب الله را هدف قرار داد زیرا بر اساس گزارش روز جمعه کنگره آمریکا تعداد نیروهای حزب الله بین 40 تا 50 هزار نفر است.
در کنار مساله نیروی انسانی حزب الله، موشک‌های مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن به لبنان انتقال داده شده تا آمادگی برای درگیری بلند مدت حاصل شود، علاوه بر آنکه حزب الله در پی جنگ گسترده نیست.
در همین رابطه آندریاس کریگ از اساتید مشهور دانشکده امنیت «کینگز کالج» لندن گفت: حزب الله ساختار سازمان یافته منسجمی دارد که آن را به نیروی انعطاف پذیر تبدیل کرده است.
وی افزود: این دشمنی بسیار قدرتمند است که در برابر اسرائیل ایستاده است، اما قدرت آن به دلیل تعداد افراد و فناوری نیست بلکه به دلیل انعطاف پذیری آن است.
همچنین یکی از منابع – که یک مسئول امنیتی بلند پایه توصیف شده – در گفتگو با رویترز تاکید کرد: حملات موشکی حزب الله و ادامه آنها امری امکان پذیر است زیرا با وجود هرج و مرج به وجود آمده پس از انفجار پیجرها و دستگاه‌های الکترونیکی اما شبکه فرماندهی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
در همین رابطه منابع سه گانه به رویترز اعلام کردند قدرت ارتباطی حزب الله مبتنی بر یک شبکه تلفن ثابت اختصاصی است که برای ارتباطات آنها بسیار مهم است.
با وجود ادعای برخی مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص نابودی 50 درصد از قدرت موشکی حزب الله اما ارتش این رژیم تاکید دارد حزب الله همچنان ظرفیت‌های مختلفی را در این خصوص در اختیار دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد