پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

شلیک روزانه 3 هزار موشک به اسرائیل نتیجه توسعه جنگ با حزب الله

پنج‌شنبه 26-سپتامبر-2024

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی به شرایطی پرداخت که رژیم صهیونیستی در صورت ادامه تجاوز به لبنان و توسعه دایره جنگ با حزب الله می‌تواند با آن مواجه شد چرا که حزب الله از 18 سال گذشته و پس از جنگ 2006 ظرفیت‌های خود را افزایش داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه اعلام کرد این احتمال وجود دارد که تعداد موشک‌های شلیک شده توسط حزب الله به سمت اراضی اشغالی به روزانه 3 هزار مورد افزایش پیدا کند تا با حملات فشرده سامانه‌های پدافندی رژیم اشغالگر را سردرگم کرده و بر اهداف دقیق و مشخص از جمله پایگاه‌های نظامی و شهرها تمرکز نماید. این روزنامه تاکید کرد این گزینه‌ای است که دانشگاه ریخمان رژیم صهیونیستی نیز در پژوهشی جدید نسبت به آن هشدار داده است.

بر اساس اعلام این روزنامه ادامه تجاوز علیه لبنان تا حد زیادی به محاسبات سیاسی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبتنی است.

فایننشال تایمز ادامه داد: علاوه بر این عامل مساله به تعریف نتانیاهو از پیروزی کامل در لبنان باز می‌گردد، در نوار غزه هیچ نشانه‌ای از پیروزی اسرائیل وجود ندارد زیرا حماس تسلیم نشده و همچنان 100 اسیر اسرائیلی در اختیار دارد و این در حالی است که یکسال از تلاش نتانیاهو برای نابودی این جنبش و ظرفیت‌های نظامی آن می‌گذرد.

این روزنامه افزود اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان به آرام کردن جبهه شمالی برای بازگشت هزاران شهرک نشین محدود می‌شود و لازمه دستیابی به چنین هدفی آن است که ارتش این رژیم باید ذخایر حزب الله که حدود 200 هزار موشک از انواع مختلف ارزیابی می‌شود را کاهش داده و نیروهای آن را به شمال رودخانه لیتانی عقب براند.

فایننشال تایمز در مورد حمله زمینی به لبنان نیز اعلام کرد: هر گونه حمله زمینی بسیار پیچیده خواهد بود و برای اسرائیل از حمله هوایی خطرناک‌تر است.

این روزنامه در این رابطه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 را یادآور شده و آن را به ویتنام برای آمریکا تشبیه نمود و علاوه بر آن تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی امروز پس از یکسال جنگ در نوار غزه فرسوده شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد