پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

یدیعوت آحرونوت: حزب الله تنها از 10 درصد توان خود استفاده کرده است

پنج‌شنبه 26-سپتامبر-2024

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد حزب الله لبنان همچنان می‌تواند به رژیم صهیونیستی آسیب زده و خسارت‌های وسیعی به آن وارد کند و این با وجود آن است که برخی از مسئولان این رژیم اعلام کرده‌اند 50 درصد از ظرفیت‌های موشکی حزب الله را نابود کرده و ترورهای هفته گذشته نیز موفق بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین یوسی یهوشع خبرنگار نظامی این روزنامه عبری زبان اعلام کردند حزب الله در سال 2006 وعده داده بود که حیفا و فراتر از آن را نیز هدف قرار خواهد داد و این وعده هم اکنون محقق شده و آنها اراضی فراتر از تل آویو را نیز هدف قرار دادند.

این تحلیلگر نظامی ادامه داد: بر خلاف پیش بینی‌ها، بُرد و نوع سلاح‌های به کار برده شده نشان دهنده قدرت کامل حزب الله نیست، این یک جنگ است اما به آنچه می‌تواند باشد نزدیک نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ضربات اخیر حزب الله به اهداف حیاتی و اطلاعاتی و میزان تاثیر گذاری آن به این معنا نیست که حزب الله نمی‌تواند ضربات بزرگتری به اسرائیل وارد کند و حزب الله تاکنون به دلیل برخی ملاحظات تنها از 10 درصد توان خود استفاده کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: برخی از تصمیم گیران و بخشی از مردم در نوعی سرخوشی به سر می‌برند و باید این رویکرد کنار گذاشته شود، وضعیت همچنان پیچیده است و قابلیت شعله‌ور شدن دارد و برخی از موفقیت‌های بزرگ، یک سال شکست و بحران اعتماد را از بین نمی‌برد.

لینک کوتاه:

کپی شد