شنبه 12/اکتبر/2024

شهادت 17 هزار کودک غزه ای از 7 اکتبر 2023 تاکنون

یکشنبه 29-سپتامبر-2024

مدیر کل دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که در جریان جنگ بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است، نزدیک به 17 هزار کودک غزه ای شهید شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسماعیل ثوابته» امروز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری بین المللی آناتولی ترکیه خاطر نشان کرد که «نزدیک به 25973 کودک فلسطینی در نوار غزه یکی از والدین خود یا هر دوی آنها را در جریان جنگ فعلی اسرائیل از دست داده اند.»

ثوابته همچنین اظهار داشت که در میان این کودکانی که سرپرستان خود را در جنگ غزه از دست داده اند، 12 هزار و 633 نفر دختر و 13 هزار و 340 نفر پسر هستند و از آغاز این جنگ تاکنون 16 هزار و 859 کودک فلسطینی هم شهید شده اند که 171 نفر از آنها نوزاد شیرخواره بودند و در جریان جنگ فعلی غزه متولد شده بودند.

تقریبا هیچ بمبارانی در مناطق مختلف نوار غزه صورت نگرفته است که در میان قربانیان آن یک کودک شهید یا مجروح وجود داشته باشد و همین مساله باعث شده است که برنامه کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» جنگ غزه را «جنگ علیه کودکان» توصیف کند.

در همین راستا، یونسف بارها نسبت به این مساله هشدار داده است که بسیاری از کودکان غزه به خاطر صحنه های ترسناکی که در جریان جنگ غزه دیده اند، قادر به خواب یا لذت بردن از کودکی شان نیستند و در صورت تداوم این جنگ، آینده آنها نگران کننده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به 41 هزار و 595 شهید و 96 هزار و 251 مجروح رسیده است و هزاران قربانی نیز همچنان در زیر آوارها و یا در معابر هستند و تیم های امداد و نجات امکان دسترسی به آنها را ندارند.

لینک کوتاه:

کپی شد