جمعه 04/اکتبر/2024

کمین ترکیبی مبارزان قسام علیه نظامیان صهیونیستی در خان یونس

پنج‌شنبه 3-اکتبر-2024

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز پنجشنبه صحنه هایی از کمین مرکب مبارزان خود علیه نظامیان و خودروهای ارتش صهیونیستی در شرق خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گردان ها خاطر نشان کردند که مبارزان قسام عملیات کمین ترکیبی در فاصله کمتر از یک کیلومتری کمربند سبز امنیتی در منطقه فخاری در شرق خان یونس اجرا کردند.

یکی از مبارزان قسام در جریان فایل ویدیوئی مربوط به این عملیات کمین اعلام می کند که این عملیات «در انتقام خون شهدا و تمامی حامیان غزه و در راس آنها شهید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان صورت می گیرد که در کنار مقاومت غزه ایستاد و از آن حمایت کرد.»

در بخشی از این فایل ویدیوئی صحنه آتش گرفتن خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی و مصادره تجهیزات نظامی ارتش صهیونیستی توسط مبارزان قسام در جریان عملیات کمین موسوم به «تجدید عهد و پیمان» دیده می شود.

گردان های قسام تاکید کرد که این عملیات کمین در 3 مرحله صورت گرفته است و در مرحله نخست آن یک خودروی فنی و یک دستگاه تانک مرکاوای 4 و نیز یک دستگاه بولدوزر نظامی مدل «دی 9» هدف قرار گرفته اند.

در مرحله دوم این عملیات یک دستگاه تانک مرکاوا و دو دستگاه نفربر و نیز یک دستگاه بولدوزر نظامی مدل «دی 9» هدف حمله قرار گرفتند و میدان مین گذاری شده در مسیر حرکت گروه مهندسی رژیم صهیونیستی منفجر شد. در مرحله سوم کمین مبارزان قسام نیز یک دستگاه تانک مرکاوای دیگر و دو دستگاه بولدوزر نظامی مدل «دی 9» هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

گفتنی است که گردان های قسام معمولا فایل ویدیوئی ضبط شده عملیات های خود علیه ارتش صهیونیستی و نظامیان این رژیم را در جریان جنگ غزه به نمایش می گذارد که بر اساس این اسناد و شواهد تاکنون 722 نظایم صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر 2023 تاکنون به هلاکت رسیده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد