دوشنبه 14/اکتبر/2024

حماس: طوفان الاقصی پاسخی به توطئه‌های دشمن بود/ بر توقف جنگ و خروج اشغالگران اصرار داریم

دوشنبه 7-اکتبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای به مناسبت سالروز آغاز عملیات طوفان الاقصی شهادت هزاران نفر از ملت فلسطین و رهبران مقاومت از حمله شهید اسماعیل هنیه، شهید صالح العاروری و دیگر شهدای امت و جبهه‌های پشتیبان غزه از جمله شهید سید حسن نصر الله و دیگر رهبران و فرماندهان حزب الله را تبریک و تسلیت گفت.

این جنبش در بیانیه خود این موارد را مورد تاکید قرار داد:

هفتم اکتبر یک مرحله مبارزاتی تاریخی و پاسخی طبیعی به طرح‌ها و نقشه‌های دشمن صهیونیستی برای نابودی آرمان ملی فلسطین بود.

از هفتم اکتبر سال گذشته و طی یک سال، دشمن نازی صهیونیستی وحشیانه‌ترین جنایات و کشتارها را مرتکب شده و دست به نسل‌کشی علیه ملت فلسطین زده است.

پایداری ملت بزرگ فلسطین و حمایت از مقاومت، صخره مستحکمی است که تمامی نقشه‌های دشمن در برابر آن در هم شکسته است.

ترورهای ناجوانمردانه و بزدلانه دشمن صهیونیستی علیه رهبران و سران مقاومت تنها ما را قوی‌تر و محکم‎‌تر می‌کند.

حماس برای توقف جنگ علیه غزه و پایان دادن به رنج و دردهای ملت فلسطین تلاش زیادی کرده و می‌کند.

حماس تعاملی مثبت با تمامی طرح‌های پیشنهادی (برای آتش‌بس) داشته و به شروط توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه پایبند است.

گسترش دایره جنایات دشمن صهیونیستی به کشورهای عربی و اسلامی ثابت می‌کند که این رژیم خطری حقیقی برای امنیت و ثبات کل منطقه است.

عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی 1948 و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را به تشدید تمامی شیوه‌های مقاومت در برابر رژیم اشغالگر فرامی‌خوانیم.

ما دولت آمریکا را مسئول ادامه نسل‌کشی و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین می‌دانیم و از این کشور می‌خواهیم جانبداری از رژیم اشغالگر و حمایت از آن را متوقف کند.

از آفریقای جنوبی به خاطر شکایت از رژیم اشغالگر در دیوان دادگستری بین‌المللی به خاطر نسل‌کشی در غزه و تمامی کشورهایی که با آن همراهی کردند، تشکر می‌کنیم و از مواضع رسمی، مردمی، حزبی و تمامی اقدامات و فعالیت‌ها در کشورهای اسلامی و عربی و دیگر نقاط جهان و تحرکات مردمی ملت‌های آزاده و اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات دشمن اشغالگر صهیونیستی قدردانی می‌کنیم.

همه جریان‌ها و نیروهای امت و آزادگان جهان را به مشارکت در نبرد طوفان الاقصی فرامی‌خوانیم تا افتخار دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی نصیب همه آن‌ها شود.

لینک کوتاه:

کپی شد