جمعه 11/اکتبر/2024

شرایط فاجعه‌بار بیمارستان‌های شمال غزه زندگی 400 هزار نفر را تهدید می‌کند

جمعه 11-اکتبر-2024

دفتر رسانه‌ای دولت غزه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد وضعیت بیمارستان‌های شمال این منطقه به مرحله فاجعه باری رسیده و زندگی کودکان بخش مراقبت‌های ویژه را تهدید می‌کند و به طور کلی زندگی 400 هزار انسان در معرض خطر قرار گرفته است و این شرایط به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این دفتر افزود: وضعیت بیمارستان کمال عدوان فاجعه بار است و ساعات آینده برای زندگی بسیاری از کودکان بخش مراقبت‌‌های ویژه بسیار تعیین کننده است چرا که سوخت به پایان رسیده و اشغالگران از ورود سوخت به بیمارستان‌های شمال غزه جلوگیری می‌نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اشغالگران برای خارج کردن بیمارستان‌های شمال نوار غزه (کمال عدوان، العودة و اندونزی) از خدمت تلاش می‌کنند و این زندگی 400 هزار نفر را تهدید می‌کند.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا و شرکای آنان در این نسل کشی را مسئول کامل این وضعیت و جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم فلسطین در غزه دانسته و از جامعه بین الملل خواست فوراً برای نجات مردم این منطقه مداخله نماید.

این نهاد فلسطینی ویدئویی از حسام ابو صفیه رئیس بیمارستان کمال عدوان منتشر کرد که در آن اعلام می‌کند: به دلیل هدف قرار گرفتن منطقه بئر النعجه در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تعدادی مجروح و شهید وارد بیمارستان شده اما با کمبود سوخت و ملزومات پزشکی مواجه هستیم.

وی افزود: اینجا نیز مانند دیگر بیمارستان‌ها شاهد ازدحام در بخش مراقبت‌های ویژه هستیم، ما در برابر چالشی جدی قرار داریم، اگر سوخت فراهم نشود در ساعات آینده شاهد شرایطی فاجعه بار خواهیم بود.

ابو صفیه در ادامه از جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوق بشری خواست به وظیفه خود برای ورود سوخت و کمک‌های پزشکی به این بیمارستان عمل کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد