یکشنبه 13/اکتبر/2024

هشدار حماس به خانواده های اسرای صهیونیست: سرنوشت فرزندانتان مشخص نیست

یکشنبه 13-اکتبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با هشدار به خانواده های اسرای صهیونیست در نوار غزه اعلام کرد که پس از گذشت یک سال از وعده های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن «زنده» اسرا «از طریق جنگ»، سرنوشت فرزندانشان «نامشخص» است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در فایل ویدیوئی کوتاه اسامی و تصاویر 6 اسیر صهیونیست کشته شده در جنگ غزه را که ارتش صهیونیستی ماه سپتامبر گذشته اجسادشان را در تونلی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه پیدا کرده بود، منتشر کرد.
در این فایل ویدیوئی که جنبش حماس در آخرین ساعات شنبه شب گذشته منتشر کرد، آمده است که «به خانواده های اسرا وعده داد که فرزندان آنها را زنده و از طریق فشار نظامی و جنگ نسل کشی آزاد می کند، اما به خاطر وعده شوم او آنها مرده برگشتند». ارتش صهیونیستی پس از پیدا کردن اجساد اسرای صهیونیست، جنبش حماس را متهم به قتل آنها کرده بود، اما این جنبش ضمن تکذیب این ادعا، بارها اعلام کرد که این اسرا در جریان حملات ارتش صهیونیستی کشته شده اند.
ابو عبیده سخنگوی نظامی گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز روز دوشنبه گذشته در سخنرانی تصویری خود اعلام کرد که به مناسبت یک سالگی نبرد طوفان الاقصی «به افکار عمومی جامعه صهیونیستی اعلام می کنیم که شما می توانستید همه اسرا را یک سال پیش زنده برگردانید، اما لجبازی دولت نتانیاهو مانع از این کار شد.»
وی همچنین تاکید کرد که وضعیت بهداشتی و روحی اسرای صهیونیست باقی مانده در دست مقاومت فلسطین به شدت وخیم است و خطرات متوجه جان آنها روز به روز بیشتر می شود و سرنوشت آنها به تصمیم دولت صهیونیستی بستگی دارد.
ابوعبیده تاکید کرد که «بعید نیست پرونده اسرای دشمن وارد دالان تاریک و بن بست شود و تا زمان نامشخص سرنوشت آنها نامعلوم باشد.»
در همین راستا، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه شنبه شب گذشته تاکید کردند که نتانیاهوی جنایتکار به خاطر منافع شخصی خود، بی‌خیال فرزندان آن‌ها شده است. آن‌ها اعلام کردند که عملیات نظامی هرگز منجر به بازگشت فرزندانشان از غزه نخواهد شد و باید فورا توافق مبادله اسرا حاصل شود. این خانواده‌ها عنوان کردند در شرایط کنونی، مهمترین کار نجات اسرای اسرائیلی از جهنم غزه است.
منابع عبری زبان نیز اعلام کردند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در تل آویو آتش به پا کرده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند. آن‌ها صراحتا از نتانیاهو خواستند که فورا با شروط حماس برای مبادله اسرا موافقت کند.

لینک کوتاه:

کپی شد