یکشنبه 13/اکتبر/2024

ارتش صهیونیستی به خاطر کمبود مهمات نظامی سیاست «صرفه جویی تسلیحاتی» در پیش گرفت

یکشنبه 13-اکتبر-2024

ارتش صهیونیستی به خاطر کمبود مهمات نظامی وارد مرحله جدیدی از «صرفه جویی تسلیحاتی» شده است و میزان استفاده از گلوله ها و موشک ها در جریان حملات و عملیات های نظامیان ارتش را تا حد زیادی کاهش داده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، ارتش صهیونیستی به دنبال کاهش ذخایر مهمات و تحریم تسلیحاتی از سوی بسیاری از کشورهای جهان سطح صدور مجوز استفاده از سلاح های سنگین را به «فرماندهی لشکر» ارتقا داده است.
این روزنامه خاطر نشان کرده است که ارتش صهیونیستی در حال حاضر صرفه جویی شدید تسلیحاتی را در پیش گرفته است و در برخی موارد سطح فرماندهی دارای اختیار صدور مجوز استفاده از این سلاح ها و مهمات را به «فرماندهی لشکر» ارتقا داده است. البته این دستورالعمل ها شامل سامانه های پدافندی مانند گنبد آهنین و یا نیروهای در معرض حمله نمی شود.
به گزارش هاآرتص، هدف از این سیاست اولویت بخشی مقامات رژیم صهیونیستی به استفاده از تجهیزات نظامی بر اساس اهداف نیروهای تحت فرماندهی خودشان است که تاکنون این مسئولیت بر عهده فرماندهان کم سن و سال تر بوده است.
این منبع خاطر نشان کرده است که ارتش صهیونیستی از هفته دوم جنگ غزه سیاست «صرفه جویی تسلیحاتی را در پیش گرفته بود، اما در حال حاضر با توجه به کاهش ذخایر مهمات خود، این سیاست ها را تشدید کرده است».
گفتنی است که انگلیس، آلمان و کانادا اخیرا اعلام کرده اند که صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را محدود می کنند. «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه و «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا نیز به اشکال مختلف خواستار توقف صادرات سلاح به این رژیم شده اند. این در حالی است که این رژیم تقریبا سه چهارم تسلیحات مورد نیاز خود را از طریق آمریکا تهیه می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد