دوشنبه 14/اکتبر/2024

حزب الله: عملیات پهپادی بنیامینا در حمایت از ملت های فلسطین و لبنان و مقاومت غزه صورت گرفت

یکشنبه 13-اکتبر-2024

جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که عملیات پهپادی بنیامینا در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمان و شریف آن و نیز به منظور دفاع از لبنان و ملت آن صورت گرفت.

حزب الله طی بیانیه ای نظامی که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که «مبارزان ما در چارچوب عملیات های خیبر و در واکنش به تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی تعدادی از پهپادهای انتحاری را به سمت پادگان نظامی تیپ گولانی در بنیامینا واقع در جنوب حیفا شلیک کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که «مقاومت اسلامی آماده دفاع از کشور و ملت مظلوم و بی پناه لبنان خواهد بود و از عمل به وظیفه خود در مقابله با دشمن کوتاهی نخواهد کرد و خداوند بر هر کاری تواناست.»

جنبش حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که این عملیات با استفاده از گروهی از پهپادهای انتحاری در وادی عاره اجرا شد و یک پادگان «تیپ گولانی» در ارتش صهیونیستی هدف حمله قرار گرفت. یک رهبر حزب الله خاطر نشان کرد که این عملیات نشان می دهد که امکان مقاومت همچنان زیاد است و حزب الله قدرت هدف قرار دادن عمق رژیم صهیونیستی را دارد.

گفتنی است که در اثر اصابت یک پهپاد انتحاری حزب الله به یکی از پادگان های ارتش صهیونیستی در نزدیک شهر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی، 3 نظامی این رژیم کشته شده و 67 نفر دیگر زخمی شدند که حال 9 نفر از آنها به شدت وخیم گزارش شده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت أحرونوت» خاطر نشان کرد که شمار مجروحان انفجار پهپاد در داخل پادگان ارتش صهیونیستی در نزدیکی حیفا به 67 نفر رسیده است.

رادیو ارتش صهیونیستی هم گزارش داد که در اثر انفجار پهپاد در بنیامینا در جنوب حیفای اشغالی، 3 نظامی ارتش صهیونیستی کشته شده و 24 نفر دیگر زخمی شدند که حال 9 نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

این در حالی است اورژانس رژیم صهیونیستی ساعتی قبل اعلام کرد که در اثر انفجار پهپاد در داخل پادگان ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به 39 نفر که زخمی شده بودند، امدادرسانی کرده است.

سخنگوی سازمان «ستاره سرخ داود» خاطر نشان کرد که «بالگرد ارتش صهیونیستی 3 نفر از مجروحان را به بیمارستان تل هشومیر انتقال داد و دو مجروح دیگر که حال شان وخیم و خطرناک بود، به بیمارستان رمبام انتقال داده شدند.»

این سازمان تاکید کرد که «28 مجروح این حادثه با آمبولانس های سازمان ستاره سرخ داود و ارتش صهیونیستی به بیمارستان هلیل یافا انتقال داده شدند و جراحت های 17 نفر سطحی و جراحت های 11 نفر دیگر متوسط و تقریبا خطرناک بود. 3 نفر از این مجروحان نیز که جراحت های سطحی داشتند، به بیمارستان عفوله منتقل شدند و 3 نفر دیگر که جراحت های شدید داشتند، در محل حادثه امداد رسانی شدند.»

لینک کوتاه:

کپی شد