دوشنبه 14/اکتبر/2024

لازارینی: غزه تحمل محروم شدن یک نسل کامل از آموزش به مدت 2 سال را ندارد

دوشنبه 14-اکتبر-2024

رئیس آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تاکید کرد که بیش از 650 هزار کودک در غزه در خارج از مدارس حضور دارند و در میان آوارها زندگی می کنند و نوار غزه تحمل محروم شدن کامل یک نسل از آموزش به مدت 2 سال را ندارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «فیلیپ لازارینی» امروز دوشنبه ضمن تحویل گرفتن کمک 2 میلیون دلاری سفارت عربستان در امان (اردن) به منظور هزینه در راستای اجرای برنامه ها و عملیات های آنروا، تاکید کرد که نوار غزه تحمل محروم شدن یک نسل کامل از نعمت آموزش به مدت 2 سال متوالی را ندارد و از همین رو، آنروا برخی برنامه های آموزشی و عملیات های نجات زندگی را آغاز کرده است.
لازارینی خاطر نشان کرد که نوار غزه پس از یک سال درد و رنج شدید و خسارت های متعدد، به محلی تبدیل شده است که کاملا نمی توان آنرا شناخت و این منطقه به قرستان دهها هزار فلسطینی تبدیل شده است که بسیاری از آنها کودک هستند.
وی افزود:«بی توجهی کامل به حقوق بشر بین المللی و فروپاشی کامل سیستم شهری مانع از توزیع کمک های انسان دوستانه در غزه می شود؛ به طوری که کوهی از آوار جای خیابان های قبلی را گرفته است و تقریبا همه ساکنان این منطقه آواره شده اند».
لازارینی در پایان نسبت به تبعات خطرناک تصویب پیش نویس های قوانین صهیونیستی مربوط به تعطیلی فعالیت های آژانس آنروا هشدار داد و گفت: تجاوز اخیر در شمال نوار غزه به شدت نگران کننده است؛ به طوری که شهروندان فلسطینی هیچ محل امنی برای رفتن ندارند و در جنوب نیز شرایط معیشتی غیر قابل تحمل شده است و غزه بار دیگر در آستانه یک بحران قحطی و گرسنگی دست ساز بشر قراردارد.
گفتنی است که ارتش صهیونیستی برای دهمین روز متوالی به بمباران هوایی و حملات توپخانه ای شدید خود در کنار بحران گرسنگی حاکم بر نوارغزه و به ویژه بر اردوگاه جبالیا ادامه می دهد و تاکنون در جریان جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است، بیش از 140 هزار نفر شهید و مجروح شده اند و بیش از 10 هزار نفر دیگر هم ناپدید شده اند. علاوه بر این، خرابی های گسترده و قحطی و گرسنگی جان دهها کودک فلسطینی را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد