سه شنبه 15/اکتبر/2024

شیخ نعيم قاسم: قبل از اینکه بپرسید طوفان الاقصی چرا اتفاق افتاد باید بپرسید چرا اشغال شکل گرفت

سه‌شنبه 15-اکتبر-2024

معاون دبیر کل جنبش حزب الله لبنان هشدار داد که منطقه در برابر خطر پروژه توسعه طلبانه و خاورمیانه جدید به شیوه اسرائیلی ـ آمریکایی قرار دارد و مقاومت اسلامی لبنان از مرحله حمایت و پشتیبانی عبور کرده و وارد مرحله جنگ با اسرائیل و وارد کردن ضربات دردناک به آن شده است و الان نوبت آزادسازی فلسطین است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع لبنانی، شیخ «نعیم قاسم» امروز سه شنبه در سخنرانی ضبط شده خود تاکید کرد که نمی توان لبنان را از فلسطین جدا کرد و حتی نمی توان منطقه را از فلسطین جدا کرد و طوفان الاقصی حق قانونی بود که 76 سال پس از اشغال فلسطین اعمال شد.
وی افزود: لبنان در چارچوب پروژه توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و حمایت حزب الله از مقاومت فلسطین و فلسطینی ها حمایت از حق است؛ چرا که فلسطینی ها صاحبان حق هستند.
این رهبر برجسته جنبش حزب الله رژیم صهیونیستی را «رژیمی غاصب و اشغالگر» توصیف کرد ه «خطری حقیقی برای منطقه و کل جهان به شمار می رود» و به اقدامات جنایتکارانه که باعث ترس و وحشت دیگران می شود و حمایت های تمام عیار آمریکا دل خوش کرده است.
شیخ قاسم تصریح کرد که «اگر آمریکای شیطان بزرگ نبود که دنبال خاورمیانه جدید است، اسرائیل نمی توانست تا این حد سلطه پیدا کند.» وی افزود:« ما با پروژه ایرانی مواجه نیستیم، بلکه با پروژه فلسطینی روبرور هستیم که ایرانی ها و آزادگان منطقه از آن دفاع می کنند».
این رهبر جنبش حزب الله با اشاره به اینکه «حمایت از فلسطین افتخار ایران است که از تمامی امکانات خود برای تقویت و حمایت از فلسطینی ها استفاده کرده است» خاطر نشان کرد که پروژه فعلی منطقه «پروژه توسعه طلبی است و نیاز ما آزادسازی فلسطین است و اگر با اسرائیل مقابله نکنیم به اهداف خود دست خواهد یافت.»
وی در آغاز سخنانش تاکید کرد که «ما در مقاومت دست پرورده «سید حسن نصر الله» دبیر کل (حزب الله) هستیم. مواضع تو دستورالعمل ماست و کلمات تو نور روشنگر راه ما و سخنان تو راهنمای مسیرمان هستند. دشمنان تو از اینکه تو را در خواب هم ببینند، می ترسند و در هر مبارز و طرفدارت چهره تو را می بینند.» این رهبر مقاومت لبنان خاطر نشان کرد که سفرای خارجی با رهبران حزب الله تماس می گرفتند تا آنرا به توقف حمایت ها از غزه تشویق کنند.
شیخ نعیم قاسم همچنین اعلام کرد که عامل ورود ضرر و زیان به لبنان کسانی نیستند که از انسانیت دفاع می کنند، «بلکه آنهایی هستند که انسان ها را می کشند و ما به عنوان مقاومت با شرافت مبارزه می کنیم و ارتش آنها را هدف قرار می دهیم، اما آنها با وحشیگری و حقارت زنان و کودکان و سالخوردگان را می کشند.»
وی افزود:«زمانی که خون بها و دردی را به اسرائیل تحمیل می کنیم، در واقع از نسل های دهها و شاید صدها سال بعد حمایت می کنیم. پروژه اسرائیل ویرانگر و هدف آن نابودی مقاومت و ملت مقاوم است.»
معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که «درست است که ترور رهبران و در راس آنها دبیر کل (حزب الله) ضربه بزرگ و سختی بود و آنها قصد داشتند به توانمندی های ما ضربه بزنند، اما به لطف خداوند نتوانستند از همان مرحله اول فراتر بروند.»
وی افزود:«راه دستیابی به نتیجه و آزادسازی سرزمین، تنها از طریق ایستادگی مقاومت و حمایت ملت از آن محقق می شود» و «ما در برابر یک رژیم وحشی افسارگسیخته قرار داریم که تحمل دیدن این را ندارد که مقاومت جلوی تحقق اهداف آنرا می گیرد و من به شما نوید می دهم که ما افسار آنرا به دست خواهیم گرفت و آنرا به طویله بازخواهیم گرداند.»

مرحله جدید… جنگ و وارد کردن ضربات دردناک
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که از 17 سپتامبر گذشته تاکنون مقاومت اسلامی لبنان وارد مرحله جدیدی به نام مقابله با تجاوز و جنگ اسرائیل علیه لبنان شده است و «در مرحله پشتیبانی نیستیم».
وی افزود: «با صراحت کامل» اعلام می کنیم که دستاوردهای دو هفته گذشته مقاومت اسلامی لبنان در عرصه میدانی «بزرگتر و فراتر از چیزی بود که دوستان انتظار داشتند» و ماموریت مقاومت تعقیب ارتش و اجرای عملیات علیه آن در هر نقطه ای است.
معاون دبیر کل حزب الله تصریح کرد که «جوانان با علم به اینکه در هفته اول 25 کشته و 150 مجروح داشتند، منتظر پیوستن بیشتر به جبهه هستند. از یک هفته پیش معادله جدیدی به نام «وارد کردن ضربات دردناک به دشمن» در پیش گرفته ایم و همان طور که سید می خواست موشک ها به حیفا و فراتر از حیفا خواهد رسید.»
وی افزود:«از آنجایی که دشمن سراسر لبنان را هدف قرار داده است، ما حق داریم که در راستای دفاع از خود، هر نقطه ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار دهیم. ما می توانیم هر نقطه ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار دهیم و نقطه مناسب را انتخاب خواهیم کرد.»
این رهبر برجسته مقاومت اسلامی لبنان خطاب به جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «راه حل توقف جنگ است و پس از آن شهرک نشینان بر اساس یک توافق غیرمستقیم به شمال (فلسطین اشغالی) بازخواهند گشت. با تداوم جنگ شهرک ها همچنان غیر قابل سکونت خواهند بود و صدها هزار نفر و حتی بیشتر از 2 میلیون نفر در معرض خطر قرار خواهند داشت.»
حمایت ملی باعث همبستگی بیشتر می شود
شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود تاکید کرد که «حزب الله با وجود ضربات سختی که پس از حادثه پیجرها و بعد از آن دریافت کرد، همچنان قوی است» و «مقاومت شکست نخواهد خورد؛ چرا که صاحب سرزمین است و مبارزان آن شیفته شهادت هستند و جز زندگی همراه با عزت را قبول نمی کنند و ارتش شما الان شکست خورده است و شکست های بیشتری را هم متحمل خواهد شد.»
وی افزود:«حزب الله با مبارزان و امکاناتش و با همبستگی اش با جنبش امل و این مردمی که با قدرت و عزم راسخ وحدت خود را حفظ کرده است، قوی است».
این رهبر برجسته حزب الله خطاب به مبارزان این جنبش اعلام کرد که «شما نگین انگشتر جهاد و نماد عزت و کرامت هستید و مایه امید و نویدبخش پیروزی هستید. شما امانت شهدا و اسرا و خانواده ها هستید و ما اعتماد زیادی به شما داریم.»
وی خاطر نشان کرد که «این اسرائیل است که زندگی همه ما را مختل کرده است و امروز حمایت ملی شما باعث همبستگی بیشتر می شود و ان شاء الله در کنار هم خواهیم بود و کسی به این فکر نمی کند که خارج از این جمع حرکت خواهد کرد.»
شیخ قاسم در پایان خطاب به ملت مقاومت تاکید کرد که «ای مردم ما که فرزندان تان در میدان هستند و خود شما درد آوارگی را تحمل می کنید، به خدا شما با شرفت ترین مردم هستید و ما و شما در یک کشتی هستیم.» وی افزود:«قطع پیروزی پس از صبر محقق می شود، اما من به شما همان وعده سیدمان دبیر کل (حزب الله) را می دهم که به خانه هایتان که ما آنها را خواهیم ساخت، برگردید و این خانه ها زیباتر از قبل خواهد بود و ما روند آماده سازی مقدمات این کار را آغاز کرده ایم.

لینک کوتاه:

کپی شد