چهارشنبه 16/اکتبر/2024

انگلیس خواستار نشست فوری شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی نوار غزه شد

چهارشنبه 16-اکتبر-2024

نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه تاکید کرد که انگلیس و فرانسه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع انسانی در نوار غزه هستند و لندن گزینه اعمال تحریم علیه دو وزیر صهیونیستی را هم بررسی می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع انگلیسی، «کر استارمر» در سخنرانی خود در پارلمان انگلیس در پاسخ به سوال های متعدد نمایندگان درباره اوضاع انسانی غزه تصریح کرد که «نیاز شدیدی به واردات کمک های انسان دوستانه بیشتر به نوار غزه احساس می شود و این مساله مدت بسیار زیادی است که ادامه دارد.»

استارمر همچنین خاطر نشان کرد که بریتانیا گزینه تحریم «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونستی را به خاطر اظهارات آنها درباره جنگ غزه در دست بررسی دارد.

در همین راستا، «دیوید لامی» وزیر امور خارجه بریتانیا نیز اعلام کرده است که کشور الجزائر نیز خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شده است و رژیم صهیونیستی باید درباره حمایت از غیرنظامیان و باز کردن راه های انتقال کمک های انسان دوستان ضروری تضمین دهد و این مسائل در نشست شورای امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز قبلا اعلام کرده بود که کمک های غذایی به نوار غزه به شکل چشمگیری طی هفته های گذشته کاهش یافته است که این مساله ناشی از اعمال قانون گمرکی جدید رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است که بزالل اسموتریچ اخیرا مدعی شده بود که گرسنه نگه داشتن شهروندان فلسطینی در نوار غزه قابل توجیه است و ایتمار بن گویر نیز شهرک نشینان صهیونیست عامل اعمال خشونت علیه فلسطینیان را قهرمان توصیف کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد