پنج شنبه 17/اکتبر/2024

معاریو: سناریوی تخلیه شمال نوار غزه کاملاً متوهمانه است

پنج‌شنبه 17-اکتبر-2024

روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد این اعتقاد فراگیر در محافل امنیتی اسرائیلی در مورد امکان اخراج حدود 300 هزار نفر از شمال نوار غزه به جنوب این منطقه با گرسنه نگاه داشتن آنان تنها اعتقادی متوهمانه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حاییم رامون با انتشار مقاله‌ای در این روزنامه اعلام کرد: اسرائیل برای خود سناریویی متوهمانه ترسیم کرده و هم اکنون نیز در حال پرداخت هزینه برای آن است.

وی افزود: طرح ژنرال‌ها از ابتدا نیز محکوم به شکست بود و آمریکایی‌ها نیز تاکنون برای اجرای آن همراهی نکرده‌اند.

در ادامه این مقاله آمده است: هنگامی که یکی از طراحان «طرح ژنرال‌ها» با من تماس گرفت و درخواست کمک داشت برای او نوشتم: متاسفانه این طرح در عرصه بین المللی به شدت غیر قابل اجراست و دلیل اصلی آن آمریکاست و آنچه نسبت به آن نگرانی داشتم اتفاق افتاد.

رامون ادامه داد: کسانی که پس از گذشت یکسال از جنگ همچنان اعتقاد دارند اسرائیل می‌تواند با اعمال گرسنگی به 300 هزار نفر در شمال غزه آنها را به جنوب این منطقه اخراج کند در توهم به سر می‌برند.

در ادامه این مقاله می‌خوانیم: در واقع طرح ژنرال‌ها از ابتدا نیز محکوم به شکست بود نه تنها از این جهت که به مساله حکمرانی غیرنظامی توجهی نشد بلکه به این دلیل که اساساً این طرح به طور کامل بر این فرض بنا شده است که ساکنان شمال نوار غزه پس از مواجهه با محاصره شدید این منطقه را ترک می‌کنند.

رامون اعلام کرد: چنانچه در مورد طرح‌های عجیب تغییر حکمرانی غیرنظامی نوار غزه که گالانت وزیر دفاع در یکسال گذشته آنها را رواج می‌دهد بر استقرار یک دولت نظامی موقت تاکید شده که می‌تواند حکومت حماس بر این منطقه را به طور کامل نابود کند و البته این نیز محکوم به شکست است.

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد: بر خلاف پیش بینی ژنرال‌ها ساکنان شمال نوار غزه از این منطقه فرار نکردند و نتیجه آن آغاز روند نابودی این طرح است.

رامون در پایان نوشت: علاوه بر آن این تفکر که تاکید دارد اسرائیل می‌تواند تنها با ابزار گرسنگی و بدون دخالت جهان به ویژه آمریکا صدها هزار نفر را از شمال نوار غزه اخراج کند ایده‌ای کاملاً غیر واقعی است.

لینک کوتاه:

کپی شد