پنج شنبه 17/اکتبر/2024

لازارینی: تمام مردم غزه در 10 درصد از مساحت این منطقه زندگی می‌کنند

پنج‌شنبه 17-اکتبر-2024

فیلیپ لازارینی دبیرکل سازمان امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد ویرانی نوار غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده و نابودی آنروا نیز به یکی از اهداف این جنگ تبدیل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین لازارینی در کنفرانس خبری برگزار شده در شهر برلین پایتخت آلمان اعلام کرد: این احساس رو به افزایش است که قوانین بین المللی به ویژه در مورد تحولات غزه به صورت گزینشی اجرا می‌شود.

وی افزود: حدود 70 درصد از زیرساخت‌های غزه نابود شده و شرایط این منطقه برای عوامل امداد رسان وحشتناک بوده و وسعت ویرانی‌ها بی سابقه است.

لازارینی گفت: بیشتر ساکنان نوار غزه در مساحتی تجمع کرده‌اند که بیش از 10 درصد از نوار غزه نیست و حدود 400 هزار نفر نیز در شمال نوار غزه محبوس شده‌اند.

دبیرکل آنروا اعلام کرد: اسرائیل به رسانه‌های جهانی اجازه ورود به غزه را نمی‌دهد و اطلاعاتی که از این منطقه می‌رسد محدود است.

لازارینی در ادامه تاکید کرد: نابودی آنروا به یکی از اهداف جنگ تبدیل شده و قانون گذاران اسرائیلی در پی تصویب قانونی به این منظور هستند.

وی در خصوص ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص همکاری برخی عوامل آنروا در حمله 7 اکتبر حماس به این رژیم اعلام کرد: تحقیقاتی در مورد 19 نفر از کارمندان خود و ارتباط آنها با حماس انجام دادیم و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد دلیل مستندی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

در بخش دیگری از اظهارات این مقام بین المللی آمده است: 200 نفر از کارکنان آنروا در غزه کشته شده‌اند و زیرساخت‌های ما در این منطقه به شدت آسیب دیده است، گروه‌های اعزامی ما در غزه تاکنون در این حد هدف حملات قرار نگرفته بودند.

لینک کوتاه:

کپی شد