پنج شنبه 17/اکتبر/2024

فضل الله: مقاومت همچنان ایستاده و در 3 محور به کار خود ادامه می‌دهد

پنج‌شنبه 17-اکتبر-2024

حسن فضل الله عضو جریان وفاء المقاومة و نماینده پارلمان لبنان امروز پنجشنبه اعلام کرد: دشمن صهیونیست در این جنگ به دنبال آن است که مقاومت را نابود کند اما مقاومت همچنان باقی است، مانند ایمان در دل افراد و کوه‌های جبل عامل و دشت بقاع و ضاحیه و مانند لبنان از شمال تا جنوب آن پایدار خواهد ماند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وی در جریان کنفرانس پارلمان لبنان به تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان پرداخته و تاکید کرد: دشمن برای این جنگ برنامه ریزی کرده و از سال‌ها قبل برای آن هدف‌هایی تعیین نموده است اما آن را به دلیل جنگ نسل کشی در نوار غزه به تاخیر انداخت.

وی افزود: تمام اینها جنایت علیه بشریت است که ارتش رژیم اشغالگر مرتکب شده و هدف آن وادار کردن لبنان به تسلیم شدن و تحمیل معادلات جدیدی برای تسلط یافتن اشغالگران بر منطقه و دیکته کردن شروط خود بر دولت‌ها و مردم منطقه است.

فضل الله افزود: اما تصویر ترسیم شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پروژه مد نظر وی در حال تغییر پیدا کردن است چرا که اعتقاد وی به پیروزی سریع از طریق نابودی حزب الله و ایجاد تغییرات زیر بنایی در لبنان و منطقه چیزی جر عجله‌ای متکبرانه نبود که تصور می‌کرد با ترور رهبر ما و برادران شهیدمان و ارتکاب جنایات هولناک علیه مردم ما به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنان لبنان نیز با عجله برای برداشت ثمره این تجاوز در عرصه سیاسی اقدام کردند، چه با تلاش برای تحمیل معادلات جدید در لبنان و چه تلاش برای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید. اما مقاومت شجاع در مرزها صحنه را تغییر داده و به مرحله جدیدی وارد شدند که مقابله با تجاوزات لبنان و دفاع از وطن در صدر آن قرار دارد.

این نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: دشمن به دنبال اجرای سیاست زمین سوخته برای ایجاد منطقه‌ای حائل است و هدف از این اقدام تبدیل شدن جنوب رودخانه لیتانی به بخشی از اراضی اشغالی است، اما اشغالگران تا امروز نتوانسته‌اند حتی کنترل یک روستا را به دست گیرند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ایستادگی مقاومت و ادامه شلیک موشک‌ها به خودی خود حاکی از شکست اهداف تجاوز دشمن است و اینکه هیچ گزینه‌ای برای ما جز اتکای به رزمندگان و معادلات ایجاد شده میدانی توسط آنها نیست.

فضل الله اعلام کرد: مردم لبنان تنها از گزینه دفاع از حق خود با استفاده از مقاومت و دفاع از وطن و همبستگی میان لبنانی‌ها حمایت می‌کنند و متوهمان نیز باید از سرخوشی‌های نتانیاهو منصرف شوند.

نماینده لبنانی وابسته به جریان وفاء المقاومة گفت: حزب الله بر اساس 3 محور به کار خود ادامه می‌دهد، اول میدان، دوم پرونده سیاسی و سوم پرونده آوارگان.

اما در مورد میدان تحولات موجود تنها حماسه‌هایی شجاعانه است که در کلمه و تصاویر نمی‌گنجد و گزینه مقاومت ادامه جنگ با تمام ابزارها به منظور جلوگیری از تحقق اهداف دشمن و مجبور ساختن آن به توقف حملات آن است.

در مورد پرونده سیاسی نبیه بری رئیس پارلمان و نیجب میقانی رئیس دولت پیشبرد امور برای دستیابی به آتش بس تلاش می‌کنند.

فضل الله تاکید کرد: این پرونده با دقت و هماهنگی کامل میان رهبران حزب الله و بری در حال پیگری است، ما قصد ورود به جزئیات این مساله را نداشته و تلاش‌های سیاسی در سطوح مختلف ادامه دارد.

این نماینده پارلمان لبنان در خصوص آوارگان لبنانی از تلاش زیاد حزب الله و جنبش امل برای کاهش آنها خبر داده و همگان را به همکاری در این زمینه دعوت کرد.

فضل الله تاکید کرد: حتی کنترل یک روستای لبنانی نیز در اختیار اشغالگران قرار نداشته و مقاومت چگونگی درگیری میدانی را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد. دشمن تاکنون نتوانسته هدف خود در بازگرداندن ساکنان شهرک‌های شمالی و دور کردن نیروهای مقاومت را محقق نماید.

وی افزود: ما به نوبه خود در مبارزه با دشمن نقش آفرینی کرده و گزینه ما خدمت به مردم لبنان است، ما می‌جنگیم و مقاومت می‌کنیم و دشمن را شکست می‌دهیم و خانه‌های خود را دوباره در مرزها می‌سازیم و این هدف مقاومت است.

فضل الله در پایان گفت: از شما می‌خواهم به اراجیف و اباطیل افراد متوهمی که گزینه لبنان بدون مقاومت و حزب الله را تکرار می‌کنند گوش ندهید، مقاومت شما قدرتمند است چرا که شما قوی و وفادار هستید، شعار امروز ما این است که «مقاومت پاسخ ما و کاروان شهدا پیروزی را محقق می‌کنند.»

لینک کوتاه:

کپی شد