پنج شنبه 24/اکتبر/2024

نیوزویک: جنگ بزرگ اسرائیل در لبنان هرگز به نفع آمریکا نیست

جمعه 18-اکتبر-2024

مجله نیوزویک آمریکا ضمن پیچیده توصیف کردن روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد با این حال برخی اوقات به نظر می‌رسد منافع آنها با یکدیگر در تعارض است به ویژه در مواردی که یکی از طرف‌ها قصد انجام اقدامی دارد که در راستای منافع آن است اما در عین حال به ضرر منافع متحد دیگر است. این تعارض تا جایی است که حتی ممکن است یکی از طرف‌ها را وارد درگیری کند و این شرایط هم اکنون در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیوزویک با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد: هر جنگ بزرگ اسرائیل در لبنان هرگز در راستای منافع آمریکا نیست چرا که فشارهای زیادی را به همراه دارد که مقاومت در برابر آن بسیار دشوار است مانند فشارهایی وارده به آمریکا برای حمله در واکنش به حملات هوایی ایران که اخیراً انجام شده است.

در ادامه این مقاله آمده است: واشنگتن باید قاطعانه این مساله را روشن کند که اگر چه ممکن است از اسرائیل در برابر حملات ایران دفاع کند اما باید از هر اهرمی علیه اسرائیل استفاده کند تا نتانیاهو را از حمله به ایران باز دارد.

 نیوزویک در ادامه موضع شرم آور آمریکا را یادآور شده به طوری که شکست آن در جلوگیری حمله رژیم صهیونیستی به لبنان نمایان شد و مشخص گردید در متقاعد کردن صهیونیست‌ها برای حمله نکردن به ایران نیز ناکام شده است.

این مجله آمریکایی تاکید کرد: حتی اگر آمریکا از انجام چنین حمله‌ای جلوگیری کند با وجود ادامه جنگ در لبنان احتمال درگیری آمریکا بیشتر خواهد شد.

در حالی که نیوزویک از فقدان هدف روشن جنگ کنونی رژیم اشغالگر علیه لبنان خبر می‌دهد افزود: شاید آمریکا نتواند اسرائیل را از نفوذ به عمق لبنان منصرف کند زیرا نتانیاهو اعتقاد دارد این اقدام برای اسرائیل منافع حیاتی دارد به ویژه آنکه کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات باقی مانده است.

لینک کوتاه:

کپی شد