یکشنبه 27/اکتبر/2024

افزایش صادرات سلاح آلمان به اراضی اشغالی از آگوست گذشته

جمعه 18-اکتبر-2024

دولت آلمان در 8 هفته گذشته با صادرات تجهیزات نظامی و مهمات جنگی به اراضی اشغالی به ارزش 31 میلیون یورو موافقت کرده و این بیش از دو برابر میزان صادرات سلاح این کشور به اراضی اشغالی در یکسال است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد آلمان که به پارلمان این کشور ارائه شده و خبرگزاری رسمی این کشور نیز به آن دست یافته نشان می‌دهد مجوزهای صادرات سلاح ساخت آلمان به ارزش 45.74 میلیون یورو به اراضی اشغالی روز 13 اکتبر صادر شده است.

در این گزارش آمده است بر اساس پاسخ این وزارتخانه به سوال یکی از نمایندگان روز 21 آگوست نیز مجوزی برای صادرات سلاح به اراضی اشغالی به ارزش 14.46 میلیون یورو صادر شده است.

در حالی که نوع سلاح‌ها و تجهیزات جنگی ارسال شده به اراضی اشغالی مشخص نیست وزارت اقتصاد از ارائه هر گونه اطلاعات در این زمینه خودداری کرده است و محرمانه بودن توافقنامه‌های صدور مجوزهای صادر شده از سوی شورای امنیت فدرال را دلیل این اقدام اعلام کرده است.

در عین حال این گزارش به دسته بندی کالاهای ارسال شده اشاره نموده به طوری که در آن به انواع مختلف مهمات، بمب و کشتی‌های جنگی اشاره شده است اما مشخص نیست که مجوزهای صادر شده برای تحویل سلاح است یا تحویل کالاهای دیگری مانند لوازم یدکی.

وزارت اقتصاد آلمان در گزارش خود به پارلمان تاکید کرده است: هیچ محدودیتی برای ارسال سلاح به اسرائیل وجود ندارد، تصمیمات برای صدور مجوزها به صورت موردی و بر اساس شرایط موجود اتخاذ می‌شود.

اولاف شولتز صدر اعظم آلمان روز گذشته در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد: صادرات سلاح به اسرائیل ادامه خواهد یافت، دریافت سلاح توسط اسرائیل بخشی از حق آن برای دفاع از خود است.

لینک کوتاه:

کپی شد