چهارشنبه 23/اکتبر/2024

فارن افرز: سنوار کشته شد، اما حماس باقی خواهد ماند

دوشنبه 21-اکتبر-2024

مجله آمریکایی فارن افرز در گزارشی تاکید کرد که علیرغم شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، این جنبش از بین نخواهد رفت و به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مجله تاکید کرد که شکست سیاست ترور رهبران حماس در تضعیف این جنبش قبلا ثابت شده است.

فارن افرز افزود اگر حماس در برابر استراتژی ترور رهبرانش آسیب پذیر بود، با ترور شخصیت‌هایی همچون یحیی عیاش، شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی و اخیرغ در این جنگ با ترور صالح العاروری، مروان عیسی، اسماعیل هنیه، یحیی سنوار و … تضعیف و نابود می‌شد اما این جنبش طی دهه‌های گذشته از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۸۷ تاکنون تسلیم این رویکرد نشده است و از این به بعد نیز این چنین نخواهد شد.

این مجله عنوان کرد که حماس هر بار برای رهبران ترور شده خود جانشین تعیین می‌کند و معمولاً جانشین‌ها نسبت به قبلی‌ها موضع تندتری نسبت به رژیم صهیونیستی دارند.

این مجله در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد که سنوار نه طی یک نقشه هدفمند، بلکه در یک درگیری معمولی در میدان نبرد کشته شد؛ واقعیتی که از او یک مبارز قهرمان ساخت که در کنار سربازانش به شهادت رسیده است.

فارن افرز بیان کرد هرچند دولت رژیم صهیونیستی در ترورها موفق عمل کرده است، اما سوال کلیدی این است که آیا دولت نتانیاهو برنامه‌ای سیاسی برای کاهش تهدیدی که نسل بعدی رهبران حماس برای این رژیم ایجاد خواهند کرد دارد یا خیر.

این مجله عنوان کرد که هم اکنون سنوارهای زیادی در غزه خانواده‌هایشان زیر آوارها مدفون شده و افراد گرسنه و بی‌خانمان زیادی در این باریکه در آرزوی انتقام از رژیم صهیونیستی هستند.

فارن افرز تاکید کرد که منبع قدرت حماس روایت آن است که قهرمانانه در برابر تجاوزات “اسرائیل” مقاومت و ایستادگی می‌کند و از منافع ملت فلسطین حمایت می‌کند و حمایت از این دیدگاه در سراسر جهان در حال افزایش است و در نهایت منجر به کاهش حمایت سیاسی از “اسرائیل” از جمله در میان رای دهندگان کم سن در آمریکا خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد