پنج شنبه 24/اکتبر/2024

الجزیره اتهامات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران خود در غزه را محکوم کرد

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

شبکه ماهواره ای الجزیره اتهامات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران خود در نوار غزه مبنی بر «تروریست» بودن آنها را رد و استفاده از اسناد جعلی و شواهد ساختگی علیه آنها به منظور اثبات این اتهامات واهی را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه الجزیره تاکید کرد که خبرنگاران این شبکه با رعایت اصول حرفه ای، وظایف خود را انجام می دهد و سعی در جمع آوری اسناد مربوط به جنایت های صورت گرفته علیه نزدیک به 2 میلیون نفر از شهروندان فلسطینی را دارند که در شرایط دشوار در منطقه زندگی می کنند.

این شبکه خاطر نشان کرده است که این ادعاها پس از آن مطرح شده است که اخیرا جنایت های جنگی صورت گرفته توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ بی وقفه علیه غزه را فاش کرده است. الجزیره همچنین نسبت به این مساله هشدار داد که این ادعاها بهانه ای برای حمله به خبرنگارانش پس از کشته شدن تعداد بی سابقه ای از آنها از زمان آغاز جنگ در نوار غزه باشد.

رژیم صهیونیستی اخیرا در تلاش برای توجیه جنایت های خود علیه خبرنگاران الجزیره، اتهاماتی را علیه برخی خبرنگاران این شبکه مطرح کرده است و این در حالی است که این شبکه خبری از رژیم صهیونیستی به خاطر قتل خبرنگاران خود به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه شکایت کرده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی قبلا با هدف قرار دادن تعدادی از خبرنگاران الجزیره در کرانه باختری و غزه؛ از جمله «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی ـ آمریکایی که به عمد در سال 2022 کشته شد و نیز «سامر ابو دقه»، «حمزه دحدوح» و «اسماعیل غول» که در غزه به شهادت رسیدند، آنها را به شهادت رسانده بودند.

واکنش ها به این اتهامات

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین عصر امروز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با تبلیغات منفی مستقیم علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران فلسطین، سعی در بسترسازی برای ارتکاب جنایت های بیشتر علیه آنها را دارد. این دفتر با صدور بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که داستان پردازی های دروغین رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران، در راستای تلاش های آن برای اعمال خفقان و خاموش کردن صدای حقیقت و نیز توجیه جنایت های بی وقفه علیه غیرنظامیان؛ از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان صورت می گیرد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هدف از این تلاش ها حذف روایت فلسطینی است که دروغ های رژیم صهیونیستی را برملا کرده و روایت آنرا به زباله دان انداخته است. در ادامه این بیانیه آمده است که جهان امروز درک می کند که فلسطینی ها حق تشکیل کشور مستقل خودشان را دارند و در همین راستا، از رژیم صهیونیستی می خواهند که از اراضی فلسطینی عقب نشینی کند.

این دفتر خاطر نشان کرده است که ارتش صهیونیستی اطلاعات دروغین درباره مجروحان راهپیمایی های حق بازگشت منتشر کرده و سعی در تحریف حقائق و طرح این ادعا داشته است که این لیست ها متعلق به مقاومت فلسطین است و این در حالی است که این اسامی مربوط به مجروحان برخی راهپیمایی هاست که در جریان پوشش خبری راهپیمایی های مذکور زخمی شده اند.

دفتر مذکور اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به عمد اقدام به خلط اطلاعات به منظور فریب افکار عمومی می کند، به طوری که آمارهای غیردقیق و نامرتبط درباره مقاومت فلسطین ارائه می دهد. این دفتر از اتحادیه روزنامه نگاران و سازمان های مطبوعاتی محلی، عربی و بین المللی خواست ضمن محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و تبلیغات منفی آن علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران، از این افراد حمایت کنند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین همچنین رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل هر گونه خطری دانست که جان این همکاران خبرنگار و روزنامه نگار را تهدید کند.

اتهامات علیه خبرنگاران الجزیره

ارتش صهیونیستی امروز چهارشنبه اسامی 6 فلسطینی ساکن غزه را که به عنوان خبرنگار برای شبکه الجزیره فعالیت می کنند، منتشر کرد و مدعی شد که آنها عضو جنبش مقاومت اسلامی «حماس» یا جهاد اسلامی فلسطین هستند که شبکه الجزیره ضمن رد این ادعاها، آنرا تلاشی برای خاموش کردن صدای خبرنگاران دانست.

ارتش صهیونیستی همچنین اسنادی منتشر کرده و مدعی شده است که آنها را از غزه پیدا کرده است و این اسناد نشان می دهند که 6 خبرنگار مذکور وابستگی حزبی و تشکیلاتی به این دو جنبش فلسطینی دارند. این نهاد خاطر نشان کرده است که اسناد مذکور حاوی لیست اسامی اعضای دو جنبش حماس و جهاد اسلامی و حقوق و دوره های آموزشی برگزار شده برای مبارزان حماس و جهاد اسلامی و نیز شماره تلفن ها و گزارش های مربوط به مجروحان این دو گروه است و سندی بر عضویت مبارزان حماس در شبکه خبری الجزیره قطر است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی قبلا نیز شبکه الجزیره را به فعالیت به نفع حماس متهم کرده بود و سال گذشته دستور تعطیلی فعالیت های این شبکه به دلایل امنیتی را صادر و با حمله به دفاتر آن، تجهیزات این دفاتر را مصادره کرده بود.

گفتنی است که این اسامی منتشر شده از سوی «آویحای ادرعی» سخنگوی نظامی ارتش صهیونیستی شامل «انس شریف، علاء سلامه، حسام شبات، اشرف سراج، اسماعیل ابوعمر و طلال عروقی» است که بسیاری از آنها قبلا نیز در معرض حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر قرار گرفته اند.

لینک کوتاه:

کپی شد