پنج شنبه 24/اکتبر/2024

بریکس ضمن حمایت از آتش بس در غزه حملات به سوریه و لبنان را محکوم کرد

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

کشورهای عضو بریکس بر ضرورت آتش بس فوری و دائم در نوار غزه تاکید کرده و هدف قرار دادن اقدامات بشردوستانه و مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه در این منطقه توسط اشغالگران صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی که نشست آن در کشور روسیه برگزار شد در بیانیه خود از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت کرد.

علاوه بر آن کشورهای عضو بریکس تاکید کردند اقدام رژیم صهیونیستی در منفجر کردن پیجرها در کشور لبنان نقض آشکار تمام قوانین بین المللی است. این کشورها همچنین هدف قرار گرفتن ساختمان‌های دیپلماتیک ایران در دمشق را نیز محکوم کردند.

در بخش دیگری از بیانیه بریکس از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای ایران مورد اشاره قرار گرفته و بر تقویت عدم انتشار سلاح هسته‌ای و عاری شدن خاورمیانه از این گونه سلاح‌ها تاکید شد.

کشورهای عضو این سازمان در ادامه این بیانیه خواستار تسریع در روند ایجاد توافقی فراگیر برای مبارزه با تروریسم بین المللی در چارچوب سازمان ملل متحد شده و نسبت به پیامدهای منفی مجازات‌های یکجانبه اقتصاد جهانی و دیگر عرصه‌ها ابراز نگرانی کردند و افزودند این سازمان می‌تواند نقشی پیشرو در بهبود نظام مالی جهان داشته باشد.

لازم به ذکر است اجلاس سران بریکس از روز سه شنبه در شهر کازان روسیه با حضور سران کشورهای عضو و برخی مهمان‌های دیگر برگزار شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد