پنج شنبه 24/اکتبر/2024

آنروا: شاهد صحنه‌های تکان دهنده و وحشتناک در غزه هستیم

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

ایناس حمدان دفتر رسانه‌ای سازمان امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه هشدار داد سطح امنیت غذایی در نوار غزه خطرناک است به ویژه در مناطق شمالی که شاهد فاجعه انسانی است. این مقام سازمان آنروا ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی از جمله غذا، آب، دارو و سوخت را ضروری اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حمدان در پایگاه اینترنتی رسمی سازمان آنروا اعلام کرد: آنروا و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از ماه‌ها قبل نسبت به این وضعیت هشدار داده‌اند، صحنه‌هایی که در شمال نوار غزه شاهد آن هستیم بسیار تکان دهنده و وحشتناک است، خانواده‌ها از دو هفته قبل محاصره بوده و خانه‌ها و زیرساخت‌ها و حتی مراکز پناهجویان و مدارس در روزهای گذشته هدف حملات هوایی قرار دارند، این در شرایطی است اجازه ورود کافی کمک‌های بشردوستانه برای امداد رسانی به ساکنان این منطقه داده نمی‌شود.

حمدان در ادامه افزود: بر اساس گزارشات بیشتر مواد غذایی در این منطقه به پایان رسیده و آب آشامیدنی و سوخت کافی وجود ندارد، به دلیل عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی لازم تعداد زیادی از افراد قربانی شده و اجساد زیادی در خیابان‌ها رها شده‌اند، همچنین 3 بیمارستان اصلی این منطقه با کمترین امکانات و بیش از ظرفیت‌ در حال خدمت رسانی بوده که البته دو بیمارستان در چند روز گذشته هدف حملات اشغالگران قرار دارند.

وی تاکید کرد کارکنان آنروا با وجود تمام چالش‌های همیشگی همچنان به خدمت رسانی ادامه می‌دهند اما آنان به همراه ساکنان این منطقه در محاصره بوده و در حد توان برای ارائه خدمت در این شرایط تلاش می‌کنند، آنها به شدت خواستار اعزام گروه‌های پزشکی و تجهیزات درمانی لازم هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد