پنج شنبه 24/اکتبر/2024

رسانه‌های صهیونیست از ضعف ارتش اشغالگر در برابر پهپادهای حزب الله خبر دادند

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم در مقابله با پهپادهای پرتاب شده به سمت اراضی اشغالی نقاط ضعف دارد و حوادث متعدد در این زمینه از جمله رصد یک پهپاد از سمت لبنان در روز سه‌شنبه و مخفی شدن آن از رادارها و هشدار شهرک نشینان در خصوص نفوذ این پهپاد به اماکن حفاظت شده شاهدی بر این ضعف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین در همین رابطه امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی پایگاه خبری واللا اعلام کرد: شکاف‌هایی در مقابله با تهدیدات ناشی از پهپادها وجود دارد، این شکاف‌ها امروز نمایان نشده بلکه از 7 اکتبر 2023 که گروهی از نیروهای حماس بدون اطلاع نیروی هوایی و مقابله با آنها با گلایدر وارد شهرک‌های اسرائیلی شدند برای همه روشن گردید.

بوخبوط افزود رهگیری و هدف قرار دادن پهپادها بسیار پیچیده است به طوری که حزب الله پهپادهایی را از مناطق دارای ناهمواری‌های طبیعی به پرواز درآورده که همین مساله رهگیری آنها با استفاده از سایت‌های راداری متحرک را معمولاً دشوار می‌سازد که نتیجه آن نفوذ پهپاد مهاجم به حریم هوایی اراضی اشغالی در کمترین زمان ممکن است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: این پهپادها موج راداری پایینی داشته و در ارتفاع پایین در مناطق مسکونی نیز پرواز می‌کنند که همین مساله قدرت نیروی هوایی برای هدف قرار دادن آنها در داخل اسرائیل را کاهش می‌دهد چرا که خطر آسیب رسیدن به شهرک نشینان یا ساختمان‌ها وجود دارد. به همین دلیل ارتش رادارها و حسگرهای مختلفی در مناطق وسیعی نصب کرده تا توانایی رهگیری افزایش یابد لذا شاهد آن هستیم که ارتش مکرر از عدم وجود دفاع محکم در مقابل پهپادها سخن گفته است.

بوخبوط ادامه داد: مخفی ماندن یک پهپاد از رادارها در روز سه‌شنبه ضربه‌ای بود که شدت آن از هدف قرار گرفتن پادگان گولانی کمتر نبود و این به دلیل شکست بخش اطلاعاتی است که مستقیماً به نیروی هوایی پاسخگو است.

وی در ادامه تاکید کرد شکست مکرر در مقابله با پهپادها به عدم تقویت نیروی هوایی در طول سال‌های گذشته باز می‌گردد و این با وجود تهدیدات پهپادی است که در این سال‌ها به خصوص در جریان جنگ سوریه و اوکراین برای همگان روشن شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد