پنج شنبه 24/اکتبر/2024

حماس: بیمارستان های غزه در سایه حملات ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به صحنه جنگ تبدیل شده اند

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که بیمارستان های نوار غزه در سایه حملات ماشین کشتار و تروریسم رژیم صهیونیستی به میدان های جنگ تبدیل شده اند که رژیم صهیونیستی دست به فجیع ترین اشکال نسل کشی وحشیانه در آن می زند.

این جنبش با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که محاصره و بمباران بیمارستان ها جنایت جنگی تمام عیار و نقض تمامی قوانین و عرف ها به شمار می رود که دولت فاشیست صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان اقدامات خود در این زمینه را شدت بخشیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که ارتش صهیونیستی جنایت های وحشیانه خود علیه ملت فلسطین در شمال نوار غزه را شدت بخشیده است و بیمارستان شهید کمال عدوان در بیت لاهیا را محاصره کرده و به همراه تمامی مجروحان و بیماران و کادر پزشکی و صدها خانواده آواره تحت بمباران و حملات توپخانه ای قرار داده است.

حماس از جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد و نهادهای آن و در راس آنها شورای امنیت خواست اقدامی فوری برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایت های خود علیه غیرنظامیان بی پناه؛ به ویژه در شمال نوار غزه و توقف تجاوزات به پناهگاه ها و بیمارستان ها اتخاذ کند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی برای 384 امین روز متوالی به جنگ نسل کشی خود در نوار غزه ادامه می دهد و از بامداد امروز پنجشنبه 29 فلسطینی در جریان بمباران های این رژیم شهید شده اند که 23 نفر از آنها در مرکز و جنوب باریکه غزه به شهادت رسیده اند. بدین ترتیب، شمار قربانیان جنگ غزه به 42 هزار و 847 شهید و بیش از 100 هزار و 444 زخمی رسید.

لینک کوتاه:

کپی شد