پنج شنبه 24/اکتبر/2024

حماس خواستار مشارکت گسترده در جمعه خشم برای غزه شد

پنج‌شنبه 24-اکتبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز پنجشنبه از اقشار مختلف ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست فردا جمعه مشارکت گسترده ای در جمعه خشم برای غزه داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس با صدور بیانیه ای از اقشار مختلف ملت فلسطین خواست با حضور در خیابان ها، در راهپیمایی های خشم و باشکوه در اعتراض به جنایت های بی وقفه رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه که منجر به شهادت صدها نفر و آوارگی هزاران نفر دیگر و نیز به آتش کشیدن شدن منازل، درمانگاه ها و پناهگاه ها شده است و رژیم صهیونیستی از طریق آن سعی در پیاده سازی طرح های خود در زمینه کوچاندن ساکنان غزه را دارد، شرکت کنند.

در همین راستا، امروز پنجشنبه فراخوان های مردمی متعددی برای حضور و تجمع مردم در میدان ها و خیابان های کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال 1948 طی فردا جمعه اعلام شد.

جنبش های جوانان و انقلابی از اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری خواستند که صدای خود را به گوش جهانیان برسانند و در حمایت از نوار غزه به پا خیزند و با متوقف کردن نسل کشی، زمینه رهایی غزه از وضعیت فعلی را فراهم کنند و نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را در تمامی مناطق محل برخورد و درگیری در کرانه باختری در معرض حمله قرار دهند.

در این درخواست ها تاکید شده است که طرح های رژیم صهیونیستی به شمال غزه یا مسجد مبارک الاقصی محدود نخواهد شد، بلکه این رژیم از سال ها قبل سعی در نابودی مساله فلسطین و کوچاندن ملت فلسطین از سراسر فلسطین اشغالی را دارد.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی برای 384 امین روز متوالی به جنگ نسل کشی خود در نوار غزه ادامه می دهد و از بامداد امروز پنجشنبه 29 فلسطینی در جریان بمباران های این رژیم شهید شده اند که 23 نفر از آنها در مرکز و جنوب باریکه غزه به شهادت رسیده اند. بدین ترتیب، شمار قربانیان جنگ غزه به 42 هزار و 847 شهید و بیش از 100 هزار و 444 زخمی رسید. رژیم صهیونیستی همچنین از 20 روز پیش عملیات گسترده ای را در شمال نوار غزه آغاز کرده است و سعی در مجبور کردن ساکنان این مناطق به تخلیه منازل و اماکن محل سکونت شان با توسل به بمباران های گسترده و تهدید به کشتار و بازداشت آنها دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد