جمعه 25/اکتبر/2024

4 دلیل ژنرال صهیونیست برای لزوم پایان دادن به جنگ غزه

جمعه 25-اکتبر-2024

گیورا آیلند ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به ضرورت پایان یافتن جنگ در نوار غزه تاکید کرد به 4 دلیل پایان یافتن حملات مداوم به این منطقه اقدامی صحیح است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین آیلند رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه یدیعوت آحرونوت دلیل اول این مساله را تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

آیلند در تشریح دلیل دوم این دیدگاه افزود: فشار زیاد به نیروهای نظامی چه در قالب خدمت احتیاط و چه نیروهای رسمی نظامی باید مورد توجه قرار گیرد، بیشتر نیروهای نظامی از شرایط بسیار پیچیده خانوادگی و اقتصادی برخوردار هستند، در این میان فشار وارد شده به نیروهای زرمی بیشتر خواهد بود اما باید تا حد ممکن این فشار کاهش یابد.

این ژنرال سابق رژیم اشغالگر در مورد دلیل سوم به فشار اقتصادی این جنگ به رژیم صهیونیستی اشاره نموده و تاکید کرد: هر روز که جنگ ادامه پیدا می‌کند حدود 500 میلیون شِکل هزینه دارد، هر شِکلی که امروز آن را نابود می‌کنیم فردا به آن نیاز داریم.

رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی در این مقاله در مورد دلیل چهارم لزوم پایان جنگ علیه غزه نوشت: تمام جهان خواستار پایان یافتن این جنگ هستند، در سطح جهان در خصوص دلیل جنگ اسرائیل در لبنان و حتی اقدام مستقیم علیه ایران نوعی فهم و درک وجود دارد اما هیچکس نمی‌فهمد که ما به دنبال تحقق چه چیزی در غزه هستیم.

این ژنرال صهیونیست در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: در صورتی که اسرائیل برای ادامه جنگ در غزه برای 6 ماه یا یکسال دیگر تصمیم‌گیری نماید هرگز واقعیت‌های موجود در این منطقه تغییری نخواهند کرد و تنها دو اتفاق رخ خواهد داد، اول آنکه تمام اسرا کشته می‌شوند و دیگر آنکه ما سربازان بیشتری را در این جنگ از دست خواهیم داد.

آیلند تاکید کرد: حماس همیشه صدها نیرو خواهد داشت که به جنگ ادامه دهند حتی اگر تمام رهبران تاثیرگذار خود را نیز از دست بدهند.

لینک کوتاه:

کپی شد