جمعه 25/اکتبر/2024

سی ان ان از استفاده سازمان یافته از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی خبر داد

جمعه 25-اکتبر-2024

شبکه سی ان ان آمریکا اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی شهروندان فلسطینی را مجبور کرده‌اند وارد خانه‌ها و تونل‌های بمب گذاری شده بشوند تا از حطرات احتمالی ورود به این اماکن جلوگیری شود. یک سرباز صهیونیست و 5 نفر از زندانیان سابق فلسطینی که خود قربانی این اقدام بودند بر این مساله تاکید کرده و شهادت داده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین قوانین بین المللی استفاده از غیرنظامیان برای حفاظت از اقدامت نظامی یا مشارکت دادن اجباری غیرنظامیان در عملیات نظامی را ممنوع اعلام کرده است.

در تحقیق انجام شده از سوی شبکه سی ان ان آمریکا یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: یگانی که در آن خدمت می‌کردم دو اسیر فلسطینی را به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌داد تا اماکن خطرناک را کشف کنند، این اقدامی است که در تمام یگان‌های ارتش اسرائیل انجام می‌شود.

این سرباز صهیونیست ادامه داد: ما از آنها می‌خواستیم پیش از ما وارد ساختمان‌ها شوند تا اگر بمبی در آنجا باشد آنها کشته شوند و به ما آسیبی وارد نشود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط این شبکه آمریکایی این اقدام «پروتکل پشه‌ها» نام دارد که به طور گسترده در نقاط مختلف نوار غزه مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.

سی ان ان همچنین به مصاحبه‌های انجام شده با 5 زندانی سابق فلسطینی در غزه اشاره کرد که با روایت سرباز صهیونیست مطابقت داشته چرا که همه آنها تاکید کردند که ارتش رژیم اشغالگر آنها را بازداشت کرده و مجبور شده‌اند به اماکن خطرناک وارد شوند.

یک جوان فلسطینی به سی ان ان اعلام کرد که مجبور شده به خانه‌ای در جبالیا وارد شود. این جوان در نزدیکی رفح بازداشت شده در حالی که تلاش می‌کرده برای خانواده خود کمک‌های غذایی دریافت کند. وی پس از آن با یک جیپ نظامی به پادگان نظامی ارتش در رفح منتقل شده و در آنجا برای 47 روز در بازداشت بوده است و در آن دوره برای ماموریت‌های اطلاعاتی مورد استفاده قرار گرفته تا نظامیان صهیونیست در خطر قرار نگیرند.

وی در این خصوص گفت: به ما لباس نظامی پوشانده، روی سر ما دوربین قرار دادند و یک کاتر بزرگ نیز به ما دادند، آنها از ما می‌‌خواستند کارهایی مانند برداشتن فرش‌ها برای پیدا کردن تونل‌ها انجام دهیم. آنها به ما می‌گفتند لوازم خانه را به بیرون منتقل کنیم، مبل‌ها را جابجا کنیم، درب یخچال‌ها و کمدها را باز کنیم زیرا نگران بودند که در آنها مواد منفجره مخفی شده باشد.

سی ان ان در ادامه گزارش خود افزود ربایش فلسطینیان تنها به افراد بالغ محدود نشده بلکه به عنوان مثال محمد شبیر 17 ساله نیز از جمله افرادی است که به اسارت ارتش رژیم اشغالگر درآمده است. وی پس از آن ربوده شده که پدر و برادرش در جریان حمله صهیونیست‌ها به خانه آنها در خانیونس به شهادت رسیده‌اند. این اسیر نوجوان فلسطینی گفت: وقتی اسیر شدم دست بسته بودم و چیزی جز لباس زیر بر تن نداشتم.

وی افزود: از ما به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند، ما را به خانه‌های ویران شده می‌فرستادند و همچنین اماکنی که می‌توانست خطرناک باشد یا احتمالاً حاوی مین‌های زمینی بودند.

شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد شهادت یک سرباز صهیونیست و 5 اسیر فلسطینی حاکی از اجرای این پروتکل در نقاط مختلف شمال نوار غزه از جمله شهر غزه، خانیونس و رفح است. به نظر می‌رسد این اقدامی شایع در ارتش رژیم صهیونیستی است که تحت عنوان «پروتکل پشه‌ها» در حال اجراست.

سی ان ان افزود سازمان «شکستن سکوت» که در تعامل با سربازان صهیونیست بوده و شهات آنها را ثبت می‌کند به 3 فیلم از آنها دست یافته که نشان می‌دهد اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد