جمعه 25/اکتبر/2024

امتناع 13 هزار نیروی احتیاط صهیونیست از بازگشت به خدمت نظامی

جمعه 25-اکتبر-2024

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند 13 هزار نیروی احتیاط از مجموع 17 هزار نفر از بازگشت به خدمت نظامی امتناع کرده و ارتش رژیم صهیونیستی با مشکلاتی در بازگرداندن ده‌ها هزار نیرو به خدمت نظامی مواجه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم با 13 هزار سرباز احتیاط از مجموع 17 هزار نفر برای بازگشت به خدمت نظامی تماس گرفته شده اما آنها از عدم تمایل خود برای خدمت مجدد نظامی خبر داده‌اند.

این روزنامه افزود: ارتش اسرائیل با مشکلات زیادی در بازگرداندن ده‌ها هزار نفر مواجه است که به عنوان نیروی رزمی میدانی آموزش دیده‌اند اما در سال‌های گذشته برای کاهش حجم نیروهای ارتش از خدمت مرخص شده‌اند و پس از گذراندن خدمت ضرورت نظامی تاکنون به ارتش فراخوان نشده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: تنها 4 هزار سرباز از مجموع 17 هزار نیروی احتیاط برای بازگشت به خدمت نظامی موافقت کرده‌اند، ارتش تاکید دارد به تلاش‌های خود برای بازگرداندن نیروهای احتیاط ادامه داده و رئیس ستاد ارتش این مساله را به عنوان هدفی با اولویت بالا برای سال 2025 تعیین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش اختلافات داخلی با کمبود شدید نیروی نظامی و مخالفت حریدیم‌ها برای اعزام به خدمت نظامی مواجه شده و علاوه بر آن در یکسال گذشته نیز به دلیل درگیری در جبهه غزه و دیگر جبهه‌های حامی این منطقه به شدت دچار فرسایش شده است.

از 23 سپتامبر گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی نسل کشی خود را که از 7 اکتبر سال 2023 علیه نوار غزه آغاز شده بود گسترش داد به طوری که مناطق گسترده‌ای از لبنان از جمله بیروت پایتخت این کشور هدف حملات بی‌سابقه اشغالگران قرار گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد