یکشنبه 27/اکتبر/2024

شهادت 4 خبرنگار در بمباران اردوگاه الشاطی توسط جنگنده های صهیونیستی

یکشنبه 27-اکتبر-2024

رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه برای دومین بار مدرسه «اسماء» در اردوگاه آوارگان الشاطی واقع در غرب شهر غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن 4 خبرنگار به شهادت رسیدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مدرسه اسماء وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» محل اسکان آوارگان فلسطینی بود که هفته قبل هم هدف بمباران جنگنده های صهیونیستی قرار گرفته بود.
منابع پزشکی و رسانه ای خاطر نشان کردند که در بمباران مدرسه اسماء 8 فلسطینی؛ از جمله 4 خبرنگار به شهادت رسیدند که اسامی آنها عبارت است از: «سائد رضوان» رئیس بخش اطلاع رسانی شبکه الاقصی، «حمزه یوسف ابو سلمیه» تدوینگر ویدیوها، «نادیه السید» خبرنگار و «حنین بارود» از فعالان رسانه ای موسسه القدس که قبلا 4 برادرش نیز شهید شده بودند و از سرنوشت پدرش هم خبری در دست نیست.
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین ضمن محکومیت شدید حمله به خبرنگاران فلسطینی و کشتار آنها، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل ارتکاب این جنایت های بی شرمانه دانست و با صدور بیانیه ای مطبوعاتی، از جامعه بین المللی، سازمان های بین المللی و طرف های ذیربط خواست که جلوی تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی را بگیرند و مقامات آنرا به خاطر ارتکاب جنایت های بی وقفه در دادگاه های بین المللی محاکمه کنند. این نهاد همچنین خواستار اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ نسل کشی و ارتکاب جنایت های بی وقفه و ترور خبرنگاران فلسطینی شد.
با شهادت این 4 خبرنگار فلسطینی، شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ غزه تاکنون به 181 نفر رسید.

لینک کوتاه:

کپی شد