دوشنبه 28/اکتبر/2024

حماس: جنایت های رژیم صهیونیستی باعث ترس و وحشت خبرنگاران فلسطینی نخواهد شد

دوشنبه 28-اکتبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که جنایت های رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی باعث ترس و وحشت آنها نخواهد شد و آنها را از ادامه نقش آفرینی شان در زمینه افشای جنایت های این رژیم فاشیست بازنخواهد داشت.

حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که این جنایت های بی سابقه علیه خبرنگاران به شکل سازمان یافته و عمدی توسط ارتش صهیونیستی صورت می گیرد تا ضمن ایجاد ترس و وحشت در میان آنها، جلوی انتقال حقیقت جنگ نسل کشی را بگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که «این جنایت ها، نیازمند اتخاذ اقدامات جدی از سوی جامعه بین المللی و نهادهای آن برای متوقف کردن آنها و محاکمه این دولت فاشیست است که خبرنگاران فلسطین را آماج کشتار و انتقام جویی های خود قرار داده است.»

حماس همچنین از موسسات و سازمان های مطبوعاتی و رسانه ای بین المللی خواست موضع آشکاری در محکومیت این جنایت های وحشیانه علیه خبرنگاران فلسطینی اتخاذ کرده و با آنها ابراز همبستگی کنند.

این جنبش همچنین بر لزوم و اهمیت تلاش برای افشای این جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض ارزش ها و قوانین حقوق بشر توسط نهادهای رسانه ای بین المللی تاکید کرد.

گفتنی است که در نتیجه تداوم جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از 387 روز قبل تاکنون، تنها طی 24 ساعت گذشته 5 خبرنگار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند که 4 نفر از آنها در جریان بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی «اسماء» در اردوگاه الشاطی واقع در غرب غزه جان خود را از دست دادند. با شهادت این 4 خبرنگار فلسطینی، شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ غزه تاکنون به 181 نفر رسید.

لینک کوتاه:

کپی شد