دوشنبه 28/اکتبر/2024

آفریقای جنوبی در صدد ارائه اسنادی جدید علیه “اسرائیل” به دادگاه لاهه

دوشنبه 28-اکتبر-2024

کشور آفریقای جنوبی تصمیم دارد اسناد و مدارک جدیدی در رابطه با نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به دیوان دادگستری بین المللی در لاهه ارائه دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع دیپلماتیک در آفریقای جنوبی عنوان کرد که اسناد جدید قرار است امروز دوشنبه به دیوان دادگستری بین المللی ارائه شود.
رونالد لامولا وزیر روابط بین‌الملل و همکاری آفریقای جنوبی اخیراً در مصاحبه با پایگاه خبری محلی “دیلی مافریک” اظهار داشت یادداشتی که کشورش تصمیم دارد به زودی به دیوان دادگستری بین المللی ارائه دهد، شامل اسناد و مدارک بیشتری است که نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ثابت می‌کند و به محض ارائه این اسناد، رژیم اشغالگر باید تا ۲۸ جولای سال آینده به آن پاسخ دهد.
گفتنی است که آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر سال گذشته شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی در غزه در دیوان دادگستری بین المللی تنظیم کرد.
این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تدابیری را برای جلوگیری از نسل کشی در غزه اتخاذ کند و در ۲۹ ژانویه سال جاری با درخواست طرف اسرائیلی برای رد شکایت آفریقای جنوبی مخالفت کرد.
خبرگزاری آکسیوس سپتامبر گذشته اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به اعضای کنگره آمریکا خواستار فشار بر آفریقای جنوبی جهت پس گرفتن شکایت علیه این رژیم در دادگاه لاهه شد.

لینک کوتاه:

کپی شد