دوشنبه 28/اکتبر/2024

تخصیص 530 ملیون دلار برای سرعت بخشیدن به راه اندازی سامانه پدافندی لیزری ارتش صهیونیستی

دوشنبه 28-اکتبر-2024

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از تخصیص 530 ملیون دلار برای سرعت بخشیدن به ساخت و راه اندازی سامانه پدافندی لیزری معروف به «پرتو آهنین» خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قرارداد بزرگی به ارزش 2 میلیارد شکل (تقریبا 530 ملیون دلار) برای توسعه طرح خرید سامانه های پدافندی لیزری به امضا رسانده است.

این وزارتخانه با راه اندازی سامانه پدافندی مذکور سعی در مقابله بهتر با پهپادهای شلیک شده به فلسطین اشغالی و به ویژه پهپادهای حزب الله را دارد که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه به سمت اهداف و مراکز نظامی این رژیم شلیک می شوند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد با راه اندازی سامانه پدافندی پرتو آهنین، آنرا مکمل توانمندی های پدافندی دیگر این رژیم مانند گنبد آهنین کند که توانایی مقابله با تمامی راکت های شلیک شده از سوی جنبش حزب الله را ندارد و تاکنون باعث کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان و غیرنظامیان صهیونیست شده است.

بر اساس این بیانیه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با همکاری شرکت های صنایع نظامی رافائل و البیت سعی در ساخت و راه اندازی این سامانه را دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد