شنبه 21/سپتامبر/2024

تجمع بلژیکی‌ها در اعترض به سرمایه‌گذاری یک بانک در شهرک‌های صهیونیستی

شنبه 5-فوریه-2022

فعالان، اتحادیه‌ها و نهادهای بلژیکی با همکاری اقلیت فلسطینی مقیم این کشور تجمعی را مقابل بانک BNP Paribas در اعتراض به سرمایه‌گذاری این بانک در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین برگزار کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صهیونیستی و ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را محکوم کرده و از جامعه بین‌الملل دعوت کردند به مسئولیت‌های خود در قبال آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، عمل کنند.
شرکت کنندگان در این تجمع از این بانک بلژیکی درخواست کردند همانند صندوق بازنشستگی نروژ و دیگر نهادها و موسسات مالی که اخیرا تصمیم به خارج کردن سرمایه های خود از شرکت های دخیل در نقض قوانین بین الملل گرفتند، از سرمایه گذاری در شهرک های صهیونیستی صرف نظر کند.
نمایندگان اتحادیه های کارگری بلژیک تاکید کردند که موسسات و نهادهای بلژیکی به تلاش های خود برای پایان دادن به نظام آپارتاید و پاکسازی نژادی و استعمار و اشغالگری غیرقانونی در اراضی فلسطینی ادامه خواهند داد و همچنان از قضیه فلسطین تا رسیدن ملت فلسطین به آزادی و حقوق مشروع و عادلانه خود حمایت خواهند کرد.
تجمع کنندگان همچنین بیان کردند که این تجمع تلاشی در راستای برملا کردن اقدامات بانک های اروپایی است که از طریق سرمایه گذاری غیرقانونی در شهرک های صهیونیستی، در نقض حقوق بشر دست دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد