جمعه 20/سپتامبر/2024

حماس خواستار توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد

جمعه 6-اکتبر-2023

جنبش مقاومت اسلامی حماس آن دسته از برادران عرب و مسلمان را که در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی غلطیده اند، به تجدید نظر در این مسیر که به ضرر قدس و مسجدالاقصی می انجامد، فراخواند. 
حماس امروز جمعه به مناسبت 50 امین سالروز جنگ اکتبر طی بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، اعلام کرد که عادی سازی روابط یک پوششی برای تشدید تجاوزات و جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت و سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی ـ قبله نخست ایجاد می کند. 
حماس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیروزی دلاورمردانه ارتش های عربی مصر و سوریه بر دشمن صهیونیستی در این جنگ، تصریح کرد که این پیروزی همواره گواهی بر این واقعیت خواهد بود که اراده و مقاومت تنها راه غلبه بر اشغالگران صهیونیست است. 
در این بیانیه آمده است که تدوم اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین تاریخی فلسطین و تشدید جنگ تمام عیار این رژیم علیه ملت فلسطین و حقوق و اصول و آرمان های ملی و مقدسات این ملت که به مثابه نقض آشکار تمامی قوانین و موازین بین المللی است، ایجاب می کند که تمامی کشورها و گروه ها و طرف های حامی عدالت و حقوق ملت ها در زمینه نیل به آزادی و کرامت از ملت فلسطین در زمینه احقاق حقوق خویش و آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به این سرزمین حمایت کنند. 
حماس بار دیگر تاکید کرد که رهبران و ملت های امت های عربی و اسلامی پشتوانه راهبردی ملت و آرمان عادلانه فلسطین به شمار می روند و دشمن صهیونیستی یک خطر واقعی برای امنیت و ثبات فلسطین و این امت و مقدرات آن قلمداد می گردد.     

 

لینک کوتاه:

کپی شد