شنبه 21/سپتامبر/2024

کوشنر: نتانیاهو اشتیاقی برای انتقال سفارت آمریکا به قدس نشان نداد

یکشنبه 31-جولای-2022

جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا فاش کرد که ترامپ تصمیم داشت از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر صرف نظر کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کوشنر در کتابی که قرار است 23 آگوست منتشر کند، آورده است که ترامپ وقتی فهمید نتانیاهو شور و شوقی برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی ندارد، نزدیک بود از این اقدام خود صرف نظر کند.
وی بیان کرد که ترامپ یک روز قبل از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در 5 دسامبر 2017 در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو او را در جریان تصمیم خود قرار داد.
به گفته کوشنر، نتانیاهو وقتی در جریان تصمیم ترامپ قرار گرفت، گفت که از این تصمیم حمایت می‌کند اما هیجان و اشتیاقی نسبت به آن ندارد.
جرد کوشنر مدعی شده که ترامپ فکر کرده نتانیاهو سخنان او را به خوبی متوجه نشده، برای همین مجددا آن را تکرار کرده است. او همچنین گفته بود که اگر زمانش فرا برسد، رژیم صهیونیستی باید روی میز مذاکرات با فلسطینیان بنشیند و با آن‌ها به توافق برسد.
وی اظهار داشت که حتی پس از تکرار حرف‌های ترامپ، باز هم نتانیاهو شور و شوقی از خود نشان نداده، تا جایی که ترامپ در تصمیم خود دچار تردید شد و از اطرافیانش سوال می‌کرد که آیا تصمیم درست را اتخاذ کرده است.
داماد ترامپ در بخش دیگری از کتاب خود نوشته است که ترامپ پس از دیدن واکنش نتانیاهو، گفته که به نظرم مشکل اصلی خود تو هستی.

لینک کوتاه:

کپی شد