جمعه 25/اکتبر/2024

اسرائیلاسناد جنایات جنگی علیه فلسطینیان را مخفی کرده است

سه‌شنبه 23-آگوست-2022

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی فاش کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اسنادی تاریخی در رابطه با قتل غیرنظامیان فلسطینی و تخریب و نابودی شهرها و روستاهای آنان را که جزو جنایات جنگی محسوب می‌شود، مخفی کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه اشاره کرد که “هاجر شیزاف” خبرنگار این روزنامه حدود 3 سال پیش فاش کرده که مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از حدود سال 2000 به بعد اسناد و مدارکی تاریخی را از سرتاسر اراضی اشغالی جمع‌آوری و مخفی کرده‌اند.
به گفته این خبرنگار اسرائیلی، مسئولان و کارکنان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اسنادی مرتبط با برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، روابط خارجی این رژیم و صدها سند و مدرک در مورد فاجعه نکبت فلسطینیان (فاجعه اشغال فلسطین) را مخفی کرده‌اند که این اسناد شامل شهادت و اظهارات ژنرال‌های ارتش در مورد قتل و کشتار غیرنظامیان، تخریب روستاهای فلسطینی و مستندسازی کوچاندن بادیه‌نشینان به عنوان بخشی از یک طرح مشخص برای اخفا و امحای اسناد مرتبط با نکبت بوده است.
هاآرتص عنوان کرد که برخی افراد مسئول بخش امنیت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که ماموریت‌هایی مخفیانه و محرمانه دارند و حتی بودجه‌ای ویژه و مخفیانه نیز به آن‌ها اختصاص داده شده، مامور این کار شده‌اند و آن‌ها در حقیقت بدون هرگونه صلاحیت قانونی دست به این کار زدند و بعضا اسنادی را نیز معدوم کردند که توسط بخش سانسور نظامی رژیم صهیونیستی اجازه انتشار یافته بود.
در پی افشای مخفی‌سازی این اسناد، “میخال روزین” رئیس کمیته فرعی امور وزارت جنگ و یگان‌های آن سال گذشته به بررسی این موضوع پرداخت و مشخص شد که مسئول بخش امنیت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بدون هرگونه صلاحیتی اقدام به اخفا و معدوم‌سازی این اسناد کرده است و البته در نهایت نیز مشخص نشده که چه کسی دستور مخفی‌ کردن این اسناد را داده است.
هاآرتص تاکید کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درخواست روزین برای افشای اسناد مخفی شده را نپذیرفته است.

لینک کوتاه:

کپی شد