یکشنبه 22/سپتامبر/2024

عملیات اشغالگران نابلس نقض آشکار توافقات اخیر با تشکیلات خودگردان بود

پنج‌شنبه 23-فوریه-2023

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند عملیات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در شهر نابلس نقض آشکار تفاهمات اخیر امضا شده با تشکیلات خودگردان در خصوص حفظ آرامش اوضاع در برابر عدم طرح تصویب قطعنامه محکومیت شهرک سازی در شورای امنیت بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرد: با وجود آنکه تشکیلات خودگردان فلسطین به تعهدات خود در این تفاهمات عمل کرده و از پیش نویس قطعنامه محکومیت اسرائیل در شورای امنیت عقب نشینی کرد اما عملیات روز گذشته نابلس پایانی فوری برای این تفاهمات به شمار می‌‌رود.
این شبکه عبری زبان افزود: این عملیات ضربه‌ای به تلاش‌های انجام شده برای آرامش اوضاع امنیتی در منطقه بوده چرا که افراد زیادی در آن کُشته و مجروح شدند که از انتفاضه الاقصی تاکنون بی سابقه بوده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی ابتدای هفته جاری از تفاهمی میان تشکیلات خودگردان خبر دادند که بر اساس آن طرف فلسطینی از طرح قطعنامه محکومیت شهرک سازی در شورای امنیتی در برابر ارائه برخی تسهیلات از سوی طرف اسرائیلی خودداری کرد.
بر اساس این گزارش در نشست مشترک میان طرفین که شنبه گذشته برگزار شده طرف اسرائیلی به عنوان بخشی از این توافق متعهد گردیده مالیات بر سوخت کرانه باختری را 50 درصد کاهش داده و نیمی از درآمدهای ناشی از تعرفه‌های گمرکی گذرگاه الکرامه را به طرف فلسطینی اعطا نماید.
لازم به ذکر است نیروهای اشغالگر اسرائیلی روز گذشته جنایت جدیدی در شهر نابلس به ثبت رسانده که طی آن 11 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 100 نفر دیگر مجروح شدند که حال 7 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد