شنبه 21/سپتامبر/2024

تمجید الرشق از مواضع رسمی و مردمی مالزی در حمایت از فلسطین

یکشنبه 26-ژانویه-2020

رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس از مواضع پیشگامانه دولت و ملت مالزی در حمایت از مبارزات ملت فلسطین علیه دشمن اشغالگر صهیونیستی تقدیر کرد.

«عزت الرشق» در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که هیئت حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش مورد استقبال گرم رسمی و مردمی در مالزی قرار گرفتند و دیدارهای رسمی و مردمی مثبت زیادی در این کشور داشتند از جمله دیدار با دکتر مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، دکتر وان عزیزه معاون نخست وزیر و سید محمد عارف رئیس پارلمان این کشور.

الرشق تصریح کرد که حمایت از مسئله فلسطین یک موضع مورد توافق در مالزی در تمامی محافل رسمی و مردمی است و همه بر حمایت از فلسطین و پایداری و حقوق مشروع فلسطینیان و مقابله با رژیم اشغالگر و سیاست‌های تجاوزکارانه آن اتفاق نظر دارند.

وی افزود که هیئت حماس با بسیاری از وزرای دولت مالزی، روسای احزاب مختلف و رهبران نهادهای جامعه مدنی دیدار کرده و آخرین تحولات فلسطین، تجاوزات مستمر دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعم از مصادره اراضی، توسعه شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس، تعرض به مسجد الاقصی و ادامه محاصره غزه را برای آن‌ها تشریح کرد.

رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس در ادامه خاطر نشان کرد که هیات جنبش متبوعش با رهبران و مقامات مالزی در مورد طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن و راه‌های مقابله با آن در تمامی محافل بین‌المللی گفتگو کرد.

عزت الرشق ضمن اشاره به موضع ثابت مالزی در حمایت از حق ملت فلسطین در مورد سرزمین و مقدسات خود و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تاکید کرد که رهبران حماس به تماس‌های خود با طرف‌های اسلامی و عربی جهت رساندن پیام ملت فلسطین و حمایت از حق آزادی و استقلال آن ادامه می‌دهند و در تلاش برای یکپارچه‌سازی تلاش‎‌ها و مواضع علیه معامله قرن و سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین و آرمان عادلانه فلسطین خواهند بود.

لینک کوتاه:

کپی شد