شنبه 21/سپتامبر/2024

مهم ترین تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای مرکزی ساف

سه‌شنبه 30-اکتبر-2018

شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین دیروز دوشنبه به رغم مخالفت بیشتر گروه های فلسطینی نشست خود را برگزار کرد و طی آن تصمیماتی را اتخاذ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شورای مرکزی ساف در این نشست تصمیم به پایان پایبندی به توافقنامه های به امضا رسیده با رژیم صهیونیستی و در راس آن تعلیق شناسایی رژیم صهیونیستی تا زمان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ژوئن سال 1967 با توجه به پایبند نبودن این رژیم به توافقنامه های امضا شده گرفت.

شورای مرکزی ساف همچنین در بیانیه پایانی این نشست تصمیم به توقف تمامی شیوه های همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن توافقنامه های اقتصادی با این رژیم از جمله معاهده پاریس گرفت.

شورای مرکزی مسئولیت پیگیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده را به عهده محمود عباس و کمیته اجرایی گذاشت.

این شورا تاکید کرد که دست یابی به توافق آرام سازی اوضاع در غزه از وظایف سازمان آزادی بخش است، همانگونه که آتش بس در جنگ 51 روزه غزه در سال 2014 نیز در پی مذاکرات غیر مستقیم آن با رژیم صهیونیستی حاصل شد و این جزو وظایف گروه های فلسطینی در غزه نمی باشد.

در این نشست بر مخالفت قاطع با طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن و مقابله با آن با تمامی راهکارهای ممکن به اعتبار اینکه آمریکا خود شریک رژیم صهیونیستی و بخشی از مشکل است، تاکید شد.

شورای مرکزی ساف بر ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی با تمامی شیوه های آن طبق قوانین بین المللی تاکید کرد.

در این نشست، ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و بازداشت خودسرانه فلسطینیان از جمله کودکان، اعدام میدانی فلسطینیان و توقیف اجساد شهدا نیز محکوم شد.

شورای مرکزی ساف تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای کسر حقوق شهدا و اسرا از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را نیز محکوم کرد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد