دوشنبه 23/سپتامبر/2024

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا یکشنبه با پادشاه اردن دیدار می کند

شنبه 15-دسامبر-2018

یک مسئول تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا یکشنبه با ملک عبد الله پادشاه اردن در امان ـ پایتخت این کشور ـ دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری چینی “شین هوا”، “حسین شیخ” وزیر امور مدنی تشکیلات رام الله و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفتگو با این خبرگزاری بین المللی تصریح کرد که عباس فردا یکشنبه برای بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین و به ویژه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، با ملک عبد الله دیدار و گفتگو خواهد کرد.

شیخ خاطر نشان کرد که محمود عباس در حال رایزنی با طرف های عربی، منطقه ای و بین المللی برای متوقف کردن تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد که عباس پس از بازگشت از این سفر، نشستی هم با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و به ویژه اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” و کمیته مرکزی جنبش فتح برگزار خواهد کرد تا اقدامات لازم در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی را اتخاذ کند.

وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان همچنین دولت صهیونیستی به نخست وزیری “بنیامین نتانیاهو” را به حمله به ملت و رهبران فلسطینی مناطق مختلف تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، بازداشت فلسطینیان، تخریب منازل و اعدام های میدانی در کنار اقدامات تروریستی شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان و منازل آنها نمونه هایی از این اقدامات است، متهم کرد.

وی افزود: این حملات رژیم صهیونیستی نمی تواند مقامات فلسطینی را به تسلیم وادار کند و ملت فلسطین در هر دو عرصه رسمی و مردمی با این حملات مقابله خواهد کرد.

شیخ تاکید کرد که هدف از این تجاوزات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی و به ویژه کرانه باختری، ضربه زدن به موضع مخالف مقامات فلسطینی در برابر معامله قرن آمریکا و نحوه برخورد با توطئه های طراحی شده علیه مساله فلسطین است.

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز شنبه منزل یک شهروند فلسطینی در اردوگاه امعری واقع در وسط رام الله را که یکی از اعضای خانواده وی متهم به قتل یک صهیونیست قبل از 7 ماه پیش بود، منفجر کردند. این اقدام پس از تصمیم ویژه پنجشنبه شب گذشته بنیامین نتانیاهو برای سرعت بخشیدن به عملیات تخریب منازل مجریان عملیات های مقاومتی طی 48 ساعت صورت گرفت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشارهای ناشی از اعتراضات به اوضاع امنیتی نامساعد کرانه باختری آنرا اتخاذ کرده بود.

گفتنی است که از آغاز ماه دسامبر جاری 6 فلسطینی در حوادث مختلف در کرانه باختری و شرق قدس به شهادت رسیده و دهها نفر دیگر مجروح شده اند. در مقابل، در جریان عملیات تیراندازی در جاده کمربندی واقع در نزدیکی یک شهرک صهیونیست نشین در شرق رام الله، 2 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 2 نفر دیگر هم زخمی شده بودند که حال یکی از آنها وخیم است.

لینک کوتاه:

کپی شد