یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تلاش‌های سازمان اطلاعات اسرائیل برای شناخت هرچه بهتر فرهنگ ایرانی‌ها

شنبه 10-آوریل-2021

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی “امان” تلاش‌ها و تحرکات خود برای شناخت هرچه بهتر ایران و فرهنگ آن را شدت بخشیده و در همین راستا، نیروهای خود را ملزم به یادگیری کامل زبان فارسی و شناخت سیاست‌ها و فرهنگ حاکم بر ایران کرده است.
“نیر دفوری” خبرنگار نظامی این شبکه در گزارشی آورده است که یگان “ایران” در داخل امان در تلاش برای شناخت سیاست‌های ایران و پیچیدگی‌های آن و بررسی آینده این سیاست‌ها از طریق بازی‌های رایانه‌ای و شناخت چهره‌های سرشناس سیاست و هنر در ایران است.
دفوری که سال‌ها در شعبه اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی فعالیت داشته، تاکید کرد که نیروهای یگان ایران در شعبه امان، نه تنها زبان فارسی را به خوبی یاد می‌گیرند بلکه چهره‌های سرشناس ایرانی در شبکه یوتیوب که بیشترین طرفدار را دارند، دنبال می‌کنند تا از این طریق سوی و گرایش فرهنگ ایران و حتی نمونه‌های طنز و جوک‌های معمول و متداول در ایران را هم بشناسند.
وی عنوان کرد که کار آموزش فارسی به نیروهای امان را خانواده‌ای بر عهده دارد که از ایران مهاجرت کرده است و این خانواده از طریق برنامه تیک تاک زبان فارسی را به سربازان یگان امان آموزش می‌دهد.
فرمانده یگان آموزش و ارشاد امان که به اختصار با اسم “ک” شناخته می‌شود، تاکید کرد که یگان تحت امر او در زمینه آموزش دو زبان فارسی و عربی فعالیت می‌کنند.
همچنین یک افسر نیروهای امان که نامی از او برده نشده، تصریح کرد که تمرکز اصلی در این یگان بر آموزش بخش‌های فرهنگی زبان فارسی به نیروها است، به اعتبار اینکه این یک نیاز ضروری برای نیروهای اطلاعاتی اسرائیلی جهت پی بردن به زمینه‌های بکارگیری عبارات و اصطلاحات مختلف در ایران است.
طبق این گزارش، یگان آموزش و ارشاد امان مشتمل بر یک بخش ویژه توسعه بازی‌های رایانه‌ای است که از آن برای کمک به افسران اطلاعاتی جهت شناخت بهتر جبهه‌های پشتی به اصطلاح دشمنان استفاده می‌شود.
یک افسر دیگر بخش تجسس سایبری “8200” وابسته به امان تاکید کرد که نیروهای این یگان برای تجزیه و تحلیل معلومات و داده‌های اطلاعاتی بی‌شمار، باید بسیار دقیق عمل کنند و با دنیای هوش مصنوعی و ابزارهای ترجمه هم آشنایی کامل داشته باشند. به گفته این افسر، این مسئله می‌تواند به نجات جان بسیاری از اسرائیلی‌ها منجر شود.

لینک کوتاه:

کپی شد