دوشنبه 23/سپتامبر/2024

کوربین درخواست خاخام انگلیسی برای عذر خواهی از یهودیان را رد کرد

چهارشنبه 27-نوامبر-2019

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر پارلمان انگلیس درخواست تعدادی از سیاستمداران و حامیان رژیم صهیونیستی برای عذرخواهی از یهودیان را رد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسسطین، پیشتر “افرایم میرفس” خاخام معروف انگلیسی از وی خواسته بود تا از اقدامات آنچه یهودی ستیزی می خوانند، دست بردارد و به نوعی از ساماندهی و حمایت از گروه‌هایی که خواستار مبارزه و تحریم رژیم صهیونیستی هستند، صرف نظر کند.

جرمی کوربین در رابطه با این درخواست خاخام انگلیسی در مصاحبه با تلویزیون انگلیس گفت: من تاکید می کنم که با هیچ دین و مذهبی مشکلی ندارم و اینجا در کشورم همه ی ادیان در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

کوربین مدت هااست که از سوی سیاستمداران انگلیسی و رقیبان سیاسی خود در پارلمان این کشور بدلیل وجود مشکلات و اختلافات درون حزبی مورد انتقاد قرار می گیرد.

البته وی طی سال های گذشته بدلیل اظهارات و اقدامات ضد اسرائیلی از سوی برخی از سران مطرح و عالی رتبه انگلیسی به چالش کشیده شده است.

با این حال این رهبر حزب کارگر انگلیس تمامی اتهامات وارده به خود مبنی بر یهودی ستیزی را رد می کند و آن ها را اقدامی نادرست و شنیع عنوان می کند.

براساس آرا و مقالاتی که توسط روزنامه تایمز انگلیس منتشر شده  است، با نزدیک شدن به موعد انتخابات 12 دسامبر یهودیان عالی رتبه انگلیسی بیش از پیش نسبت به پیروزی کوربین در انتخابات اظهار نگرانی می کنند.

جرمی کوربین رهبر اپوزوسیون سیاسی پارلمان لندن (حزب کارگر) طرح اصلاحاتی را به جریان انداخته که براساس آن وضعیت کمک رسانی نظامی ارتش انگلیس به ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین عربستان سعودی مورد بررسی و اصلاحات ریشه ای قرار می گیرد.

این طرح قانونی و حقوقی درصورت تصویب شدن تاکید می کند که ارتش عربستان سعودی در جنگ علیه غیر نظامیان یمنی درحال مرتکب شدن جنایات جنگی است. علاوه براین تایید می گردد که “اسرائیل” هم در اراضی اشغالی از عنصر خشونت علیه فلسطینیان استفاده می کند و حقوق آنان پیاپی نقض کرده است.

انگلیس در تاریخ 12دسامبر انتخابات زودهنگام برگزار می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد