شنبه 21/سپتامبر/2024

هیئت قطری امروز وارد غزه خواهد شد

پنج‌شنبه 18-جولای-2019

یک هیئت قطری امروز پنجشنبه در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته برای آرام‌سازی اوضاع در باریکه غزه وارد این منطقه خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی، ریاست این هیئت را خالد حردان معاون محمد عمادی نماینده قطر در طرح بازسازی غزه برعهده دارد و یک تیم پزشکی و متخصص نیز او را همراهی خواهد کرد.

این هیئت به منظور پیگیری و بررسی ساز و کار ورود بسته جدید کمک مالی قطر به غزه به این منطقه سفر کرده است.

همچنین هیئت قطری قرار است پیگیری برخی طرح‌ها و پروژه‌ها در غزه نیز باشد، از جمله ساخت بیمارستانی بین‌المللی در مرزهای شمالی غزه و پروژه خط جدید برق رسانی به این باریکه.

مذاکرات برای آرام سازی اوضاع در غزه بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر، قطر و سازمان ملل اخیرا با پیشرفت هایی همراه بوده و این رژیم اعلام کرده که به تفاهمات صورت گرفته پایبند خواهد بود.

این در حالی است که هفته گذشته در پی شهادت یکی از مبارزان قسام به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی باریکه غزه اوضاع مجددا متشنج شد و مقاومت تهدید به پاسخ گویی به این جنایت کرد اما در نهایت در پی مداخله فوری سازمان اطلاعات مصر و دیدار هیتی از این سازمان با مقامات اسرائیلی و فلسطینی، اوضاع به این سمت کشیده نشد و فعلا مذاکرات مثبت بوده و دو طرف نیز به آن پایبند بوده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد