شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: طوفان الاقصی ثمره‌ مشی مبارزاتی شیخ احمد یاسین است

شنبه 23-مارس-2024

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در 20 امین سالگرد شهادت شیخ احمد یاسین موسس این جنبش فلسطین اعلام کرد: طوفان الاقصی ثمره‌ای از ثمرات آمادگی‌ها و تلاش‌های انجام شده توسط وی و استقامت این مردم بزرگ در راه و مسیر خود برای دفاع از ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن تا نابودی اشغالگران است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: 20 امین سالگرد شیخ احمد یاسین فرا رسیده و ملت صبور فلسطین و مقاومت شجاع آن با تمام ایمان، اراده، توان و اقتدار خود وارد حماسه شجاعانه طوفان الاقصی شده که در ششمین ماه خود قرار دارد.
حماس در ادامه افزود: فلسطینیان از روش و مسیر جهادی مبارک وی الهام گرفته‌اند که بر ثبات قدم، دفاع از سرزمین، حفظ ارزش‌ها و مقدسات، استراتژی انباشت قدرت، مدیریت درگیری با دشمن صهیونیست و سخت گرفتن بر ارتش آن، مقابله با طرح‌های متجاوزانه دشمن و تحقق پیروزی علیه آن تاکید داشت.
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: دشمن متوهم تصور می‌کرد با ترور شیخ احمد یاسین حماس تضعیف خواهد شد یا پایه‌های آن فرو می‌ریزد، اما در بامداد 22 مارس سال 2004 با شهادت وی تولدی جدید در مسیر جنبش حماس، مقاومت و ملت فلسطین پدیدار گشت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: 20 سال از شهادت شیخ احمد یاسین گذشته و همچنان مشی وی در جان نسل‌های فلسطین و امت اسلامی زنده است … بذر مبارکی که توسط وی در غزه کاشته شد هم اکنون ریشه‌هایی قوی یافته، ثمر داده و پایه‌های آن مستحکم شده و به قدرتی پایدار مبدل گردیده که نابودی آن برای دشمن بسیار دشوار شده است و حتی با ارتکاب جنایات مختلف و به راه انداختن نسل کشی در نوار غزه نیز نتوانسته به این هدف دست یابد.
حماس افزود: به این راه، خون‌ جاری شده و فداکاری شهید شیخ احمد یاسین و فرماندهان شهید و تمام شهدای ملت فلسطین وفادار مانده و با تمام قدرت و یقین در راه مقاومت باقی خواهیم ماند و در آن قدم بر می‌داریم.
این جنبش فلسطینی ادامه داد: در سالگرد شیخ احمد یاسین ملت فلسطین و امت اسلامی را به الهام گرفتن از فداکاری، ایثار، صبر و مبارزه وی و همچنین مشی مبارک این شیخ شهید دعوت می‌کنیم که آن را با تربیت و آماده سازی نسلی جدید و افزایش تمام مولفه‌های قدرت آغاز نموده و با شهادت به پایان رساند.
حماس در پایان خواستار ادامه تمام اشکال پایداری و استواری و دفاع از سرزمین فلسطین، قدس و مسجد الاقصی تا باز پس‌گیری حقوق ملت فلسطین و آزادی سرزمین و مقدسات آن و ازاله کامل اشغالگران از اراضی فلسطینی شد.

لینک کوتاه:

کپی شد