یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هدف قرار دادن فعالان تسهیل کننده ورود کمک‌ها به غزه توسط اشغالگران

پنج‌شنبه 21-مارس-2024

ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به جنگ نسل کشی خود علیه نوار غزه که از 7 اکتبر سال گذشته آغاز شده ادامه داده و سیاست گرسنگی و ایجاد قحطی در این منطقه را پیگیری می‌کند و در همین راستا از طریق هدف قرار دادن فلسطینیان و کمیته‌های توزیع از دسترسی ساکنان این منطقه به کمک‌های بشردوستانه جلوگیری می‌نماید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین اشغالگران طی یک هفته 8 جنایت علیه فعالان عرصه ارائه کمک‌های بشردوستانه انجام داده که بر اساس اعلام دفتر رسانه‌ای دولت غزه به شهادت 100 نفر منتهی شده است.
امجد هتهت
صبح روز گذشته خبر شهادت امجد هتهت رئیس کمیته اضطرار منطقه جنوب غربی غزه در جریان بمباران دوار الکویت توسط اشغالگران منتشر شد که این اتفاق در جنوب شهر غزه و در جریان فراهم کردن دسترسی به کمک‌های بشردوستانه رخ داد.
رائد البنا
روز سه‌شنبه رسانه‌های فلسطینی از شهادت رائد البنا رئیس بخش تحقیقات شمال غزه و مسئول تامین امنیت ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به همراه همسر و فرزندانش در جریان حمله اشغالگران به منزل وی خبر دادند.
نیروهای اشغالگر سه‌شنبه شب در منزل خانواه البنا در شمال نوار غزه مرتکب جنایتی شده که در پی آن سرهنگ دوم رائد البنا رئیس بخش تحقیقات شمال غزه با همسرش به شهادت رسیدند.
محمود البیومی
شامگاه روز سه‌شنبه سرهنگ دوم محمود البیومی رئیس مرکز پلیس النصیرات در حمله هوایی اشغالگران به شهادت رسید که در جریان این حمله یک خودرو در برابر مرکز آنروا در النصیرات هدف قرار گرفت.
فایق المبحوح
روز دوشنبه رسانه‌های دولتی غزه اعلام کردند اشغالگران صهیونیست سرتیپ فایق المبحوح که سازمان دهنده روند هماهنگی با عشایر و سازمان آنروا برای ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه بوده ترور شده است. این رسانه‌ها تاکید کردند المبحوح تنها اقدامات غیرنظامی بشردوستانه انجام می‌داده و بر اساس قوانین بین المللی باید از وی حمایت می‌شده و نباید مورد تعرض قرار می‌گرفته است.
رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد فایق المبحوح که مسئول اداره عملیات پلیس فلسطین در نوار غزه بوده در جریان حمله اشغالگران صهیونیست به مجتمع درمانی الشفا در شهر غزه به شهادت رسیده است.
از دیگر مسائل مورد اشاره توسط رسانه‌های فلسطینی آن است که المبحوح پس از آن ترور شد که مقدمات ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به شهر غزه و شمال این منطقه را فراهم کرد و این اتفاق چند روز پس از دیدار وی با نماینده آنروا و برخی نهادهای بین المللی رخ داد. در جریان این دیدارها در خصوص تضمین‌های بین المللی برای ورود امین کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه توافق شد.
حمله به تجمع کمیته‌های مردمی
روز سه‌شنبه در جریان حمله هوایی اشغالگران به تجمع کمیته‌های مردمی حداقل 23 نفر به شهادت رسیده و تعدادی دیگر مجروح شدند. این تجمع توسط معتمدین و عشایر برای تامین امنیت انتقال کمک‌ها از دوار الکویت به شهر غزه تشکیل شده بود.
دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد: هدف اشغالگران از قتل و کشتار علیه فعالان عرصه کمک‌های بشردوستانه تقویت سیاست گرسنگی و افزایش قحطی گسترده است و این با وجود هشدار سازما‌ن‌ها و نهادهای بین المللی نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام است، همچنین هدف دیگر چنین اقدامی تلاش برای افزایش هرج و مرج و ایجاد خلأ اداری و امنیتی در نوار غزه است اما این اقدامات همزمان با ایجاد نوعی ادراک و آگاهی مردمی نسبت به طرح‌های اشغالگران با شکستی سنگین مواجه شده است.
در ادامه بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت غزه آمده است: ما با شدیدترین عبارات تروریسم اشغالگران صهیونیست و جنایات ادامه‌دار آنها و جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را محکوم می‌کنیم و از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و کشورهای آزاد جهان می‌خواهیم جنایات مستمر اشغالگران را محکوم نمایند و برای توقف نسل کشی و جنگ قحطی و جنایات آنها علیه مردم فلسطین و غیرنظامیان فشارها را افزایش دهند.
در همین رابطه جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد هدف قرار دادن کمیته‌های مردمی توسط اشغالگران صهیونیست که برای ایمن سازی ورود کمک‌ها به جنوب غزه تشکیل شده بود شاهدی دیگر بر سیاست اشغالگران برای آواره کردن فلسطینیان از نوار غزه است.
این جنبش فلسطینی افزود: هدف اشغالگران از حمله به تمام ساختارهای محلی و عشایری ملی که برای سازمان دهی و توزیع کمک‌ها فعالیت می‌نمایند، افزایش هرج و مرج و ایجاد خلأ امنیت است که در راستای طرح آنها برای مجبور کردن مردم فلسطین نسبت به ترک سرزمین‌هایشان انجام می‌شود.

لینک کوتاه:

کپی شد